عملیات گسترده الحشد الشعبی و ارتش عراق در کرکوک

عملیات گسترده الحشد الشعبی و ارتش عراق در کرکوک
پنج‌شنبه 29 آبان 1399 - 16:10

نیروهای مشترک سازمان «الحشد الشعبی»، ارتش و پلیس عراق عملیات گسترده‌ای را در تپه‌های «حمرین» در استان «کرکوک» در شمال این کشور علیه بقایای گروه تروریستی «داعش» آغاز کردند.

العالم ـ عراق

سرلشکر «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد: لشکر پنجم پیاده نظام با پشتیبانی نیروهای الحشد الشعبی و «عشایری» و نیروهای پلیس منطقه «العظیم»، عملیات پیش‌دستانه‌ای را از صبح امروز (پنجشنبه) علیه بقایای گروه تروریستی داعش در تپه‌های حمرین در کرکوک آغاز کردند.

وی افزود: نیروهای مشترک امنیتی تاکنون تعدادی از روستاها در این منطقه را بازرسی کرده و پنج مقر بقایای داعش را منهدم و چهار بمب را کشف و خنثی کرده‌اند.

تپه‌های حمرین در مرز استان کرکوک با استان‌های دیاله و صلاح الدین محل فعالیت بقایای گروه تروریستی داعش است و نیروهای مشترک امنیتی عراق تاکنون چندین عملیات را در این منطقه اجرا کرده‌اند.

رسول سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق همچنین از دستگیری هشت تروریست در عملیات جداگانه دستگاه مبارزه با تروریسم این کشور در استان‌های «کرکوک، دیاله، نینوا و الانبار» خبر داد.

همزمان واحد اطلاعات پلیس فدرال عراق اعلام کرد که اعضای یک هسته چهار نفره داعش در مناطق مختلف استان کرکوک دستگیر شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها