خواهر زندانی عربستانی:

ریاض درصدد زیباسازی چهره خود است!

 ریاض درصدد زیباسازی چهره خود است!
جمعه 30 آبان 1399 - 19:14

خواهر یکی از زندانیان معروف عربستانی تأکید کرد، میزبانی حکومت ریاض از نشست رهبران "گروه 20" بخشی از استراتژی آن برای زیباسازی چهره خود برای جهانیان و نیز سرپوش گذاشتن به اقدامات ضد حقوق بشری‌اش است.

العالم- عربستان سعودی

به گزارش العالم، "اریح السدحان" خواهر زندانی "عبدالرحمن السدحان" خطاب به رهبران نشست گروه 20، که دو روز دیگر به میزبانی عربستان سعودی در ریاض برگزار خواهد شد، بر ضرورت آزادی برادرش و تمامی زندانیان آزادی بیان در این کشور و نیز بهبود پرونده حقوق بشر، که هر روز سیاه‌تر می‌شود، تأکید کرد.

اریح در گفت‌‌وگوی اختصاصی با "ضیف عربی 21"، گفت: "میزبانی سعودی از نشست گروه 20 بخشی از استراتژی آن برای زیباسازی چهر‌ه‌اش مقابل جهانیان و سرپوش گذاشتن به نقض حقوق بشر است."

وی تأکید کرد: "شعارهایی که پادشاهی سعودی در اجلاس گروه 20 تبلیغ خواهد کرد کاملا دور از واقعیت است. ارعاب، شکنجه، بازداشت‌های خودسرانه، بستن دهان‌ها و ایجاد ناامنی فقط به جرم ابراز عقیده بخشی از اقدامات ریاض است و با برادر زندانی‌اش اینگونه رفتار است."

وی با تأکید بر اینکه حکومت سعودی در دوران ولیعهدی "محمد بن‌سلمان" سرکوبگرتر و مستبدتر شده و اصلاحات ادعایی او سطحی و صوری است، افزود: "پرونده حقوق بشر وجهه این پادشاهی را خیلی تخریب کرده است هر چند تلاش‌های شکست‌خورده‌ای برای زیباسازی و بهبود این چهره انجام شده است ولی تا زمانی‌که این پرونده در این سطح از وحشیگری بماند وجهه و اعتبار کشور را نابود خواهد کرد. لذا باید این پرونده نسبت به مسائل دیگر در اولویت‌های گروه 20 باشد."

نشست سران گروه 20 قرار است در 21 و 22 نوامبر (اول و دوم آذر) بصورت ویدئو کنفرانس به میزبانی ریاض برگزار شود و عربستان اولین کشور عربی است که این اجلاس را میزبانی می‌کند.

اجلاس گروه 20، که معمولا فرصتی برای تعاملات یک‌به‌یک بین رهبران جهان است و در سایه همه‌گیری پرنوسان برگزار می‌شود، به جلسات مختصر آنلاین در مورد مسائل جهانی اضطراری- از تغییرات آب‌وهوایی گرفته تا نابرابری فزاینده- کاهش یافته است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها