آزادی پایگاه استراتژیک «ماس» در مأرب یمن

 آزادی پایگاه استراتژیک «ماس» در مأرب یمن
شنبه 1 آذر 1399 - 00:04

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با تصرف پایگاه راهبردی «ماس» در نزدیکی شهر مأرب این شهر را زیر سلطه خود درآوردند.

العالم-یمن

منابع نظامی دولت مستعفی یمن اعلام کردند که پادگان راهبردی «ماس» در استان مأرب شامگاه جمعه به دست نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تصرف شد.

پایگاه خبری «عدن24 » به نقل از این منابع تایید کردند که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پس از محاصره کامل پادگان آنجا را تحت کنترل کامل خود گرفتند.

پادگان ماس آخرین پایگاه راهبردی تحت سیطره نیروهای اخوانی حزب اصلاح در استان مأرب و نزدیک ترین به شهر مأرب بود و با تسلط نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر این پادگان شهر مأرب زیر سلطه آتش باری این نیروها قرار می‌گیرد.

استان مأرب (در مرکز یمن) که سرشار از منابع نفتی و گازی است، مهم‌ترین مرکز حضور حزب اخوانی «الاصلاح» که بخش اصلی پیاده‌نظامی دولت منصور هادی را تشکیل می‌دهد، محسوب می‌شود.با تسلط نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی بر این شهر، دولت مستعفی صرفا مناطقی در استان تعز و بخشی از استان المَهَره و حضرموت را در کنترل خواهد داشت و باقی استان‌ها نیز در کنترل نسبی شبه‌نظامیان شورای انتقالی جنوب (همسو با امارات) قرار دارد.

درگیری‌ها میان طرفین از بامداد روز شنبه گذشته از سه محور در اطراف شهر مأرب و محور چهارمی در اطراف استان الجوف از سر گرفته شد و علی‌رغم گسترده بودن دامنه عملیات نظامی، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دستاوردهای خوب میدانی داشتند.

وبسایت آمریکایی «اینساید عربیا» مدتی پیش در خصوص درگیری‌های مأرب نوشت که این شهر دارای اهمیت استراتژیک و اقتصادی در جنگ یمن است و کنترل نیروهای صنعاء بر شهر مأرب، پایان دولت منصور هادی در یمن و آغاز یک فصل جدید در تاریخ این کشور محسوب می‌شود و یک درگیری مرگ و زندگی برای هر دو طرف به شمار می‌رود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها