تظاهرات طرفداران ترامپ در ایالت جورجیا

تظاهرات طرفداران ترامپ در ایالت جورجیا
شنبه 1 آذر 1399 - 22:06

طرفداران رئیس جمهور آمریکا روز شنبه در شهر آتلانتا و در اعتراض به نتایج انتخابات در ایالت جورجیا تظاهرات کردند.

العالم - آمریکا

طرفداران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در اعتراض به نتایج انتخابات در شهر آتلانتا در ایالت جورجیا تظاهراتی برگزار کردند.

از سوی دیگر انتظار می‌رود که تظاهرات دیگری توسط طرفداران «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات نیز در شهر آتلانتیا برگزار شود.

این تظاهرات در حالی برگزار می‌شود که وزیر داخلی ایالت جورجیا روز گذشته اعلام کرد که بازشماری دستی آرای انتخابات ریاست جمهوری در این ایالت نشان دهنده تایید پیروزی جو بایدن در انتخابات این ایالت بوده است.

روز گذشته نیز حامیان ترامپ در آتلانتا مرکز ایالت جورجیا در خصوص آنچه تقلب بزرگ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خوانده شده، تجمع کردند.

بایدن اولین نامزد دموکرات می‌باشد که طی 30 سال اخیر توانسته آرای الکترال ایالت جورجیا را بدست بیاورد.

ستاد ترامپ با توجه به فاصله کمتر از نیم درصدی بایدن و ترامپ، تنها 48 ساعت مهلت دارد تا درخواست بازشماری آرا را داشته باشد.

دونالد ترامپ در پیامی توییتری علیه فرماندار جمهوری‌خواه ایالت جورجیا و مقام‌هایش به دلیل اعلام تایید شکست او در انتخابات گله‌گذاری کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: «فرماندار جورجیا و وزیر امور داخله‌اش از بررسی امضاها که می‌تواند صدها هزار آرای غیرقانونی را افشا کرده و به من و حزب‌جمهوری‌خواه یک پیروزی بزرگ اعطا کند خودداری می‌کنند. چرا آنها این کار را نمی‌کنند و چرا اینقدر برای تأیید یک شمارش بی‌معنا عجله دارند؟»

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. برآورد رسانه‌ها حاکی است جو بایدن با ۳۰۶ رأی الکترال این انتخابات پیروز شده است. ترامپ ۲۳۲ رأی به دست آورده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها