عقب نشینی عربستان از مأرب و فرار رهبران الاصلاح از این کشور + فیلم

دوشنبه 3 آذر 1399 - 12:30

منابع یمنی فاش کردند به دنبال حمله دولت عربستان به گروه اخوان المسلمین، گروهی از رهبران حزب الاصلاح – که در این کشور تقریبا در بازداشت بودند - به ترکیه گریختند.

العالم - یمن

این در حالی است که نیروهای مشترک یمنی پس از آزادسازی اردوگاه استراتژیک ماس، در حال پیشروی به سمت مأرب هستند.

عکس ها و فیلم های موجود نشان می دهند که اردوگاه استراتژیک ماس در مأرب به طور کامل از اشغال مزدوران ائتلاف سعودی آزاد شده است.

ارتش و کمیته های مردمی یمن دو روز قبل از کنترل کامل اردوگاه استراتژیک ماس به عنوان آخرین خط دفاعی مزدوران سعودی در جبهه غربی مأرب پس از درگیری های شدید خبر داده بودند.

در این درگیری ها شمار زیادی از مزدوران کشته و محروح شدند و بقیه از میدان گریختند. همزمان عربستان نیز از بیم پیشروی ارتش یمن نیروها و تجهیزات خود را از میدان خارج کرد. ارتش یمن در ادامه پیشروی، مواضع خود را در جبل مراد و الجوبه تثبیت کردند.

به گفته منابع نظامی، با این پیروزی، فرصت کنترل مناطق صحرایی باقی مانده در اطراف مأرب و پیشروی به سمت منطقه الدشوش در حاشیه اردوگاه های صحن الجن و تداوین و در نهایت آزادسازی کامل مأرب فراهم شده است.

به نظر می رسد با تغییر میدانی موازنه قوا به نفع نیروهای مشترک یمن، عربستان چاره ای جز رها کردن مزدوران خود اعم از نیروهای منصور هادی و حزب الاصلاح نماند لذا آنها را به حال خود رها کرد و در مقابل جماعت اخوان المسلمین را آماج حملات خود کرد و همین امر باعث فرار گسترده رهبران الاصلاح به ترکیه شد.

این حوادث حکایت از آن دارد که باید منتظر تحولات اساسی و بنیادین در روند تجاوز شش ساله به یمن بود.

پربیننده ترین خبرها