تازه ترین جزئیات سفر محرمانه نتانیاهو به عربستان و دیدار با بن سلمان

تازه ترین جزئیات سفر محرمانه نتانیاهو به عربستان و دیدار با بن سلمان
دوشنبه 3 آذر 1399 - 14:02

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیروز به طور محرمانه با محمد بن سلمان، ولی عهد عربستان با حضور مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در شهر ساحلی نیوم به مدت 5 ساعت دیدار و گفتگو کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

خبرگزاری رویترز به نقل از شورای رادیو و تلوزیون رژیم صهیونیستی (کان) و رادیو ارتش این رژیم گفت که نتانیاهو دیروز یک شنبه به طور محرمانه به عربستان سفر کرده و با ولی عهد این کشور و مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا دیدار کرده است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت احرونوت هم فاش کرد که یک فروند هواپیمای اسرائیلی که پیشتر برای سفرهای خارجی نتانیاهو استفاده می شد دیروز از فرودگاه بن گوریون در شرق تل آویو به مقصد فرودگاه شهر ساحلی نیوم پرواز کرده و پس از 5 ساعت توقف به "اسرائیل" برگشته است.

به نوشته این روزنامه، این هواپیما همزمان با دیدار فیصل فرحان، وزیر خارجه عربستان با همتای آمریکایی اش به مقصد رسیده اما معلوم نیست که به این نشست رسیده است یا خیر.

سایت اینترنتی یدیعوت همچنین گفت که دونالد ترامپ، عربستان را پس از امضای توافق سازش بین امارات و بحرین و سودان با "اسرائیل" آماج الطاف و کرامات خود کرده گفته است که این کشور هم خود، به زودی به روند سازش خواهد پیوست. اما گزارش ها حکایت از آن دارد که ملک سلمان هنوز با این طرح مخالف است.

سایت خبری "واللا" هم اعلام کرده است که نتانیاهو به همراه یوسی کوهن، رئیس موساد با عربستان سفر کرده و با محمد بن سلمان دیدار کرده است.

روزنامه نگار مشهور صهیونیستی، باراک راوید، هم فاش کرد که نتانیاهو و کوهن با هواپیمای اختصاصی اودی انجل، بازرگان اسرائیلی ساعت 5 عصر فلسطین اشغالی را به مقصد شهر نیوم عربستان ترک کرده و پس از 5 ساعت برگشت.

پربیننده ترین خبرها