ورود یک کاروان نظامی ترکیه به سوریه

ورود یک کاروان نظامی ترکیه به سوریه
سه شنبه 4 آذر 1399 - 14:22

منابع خبری معارض اعلام کردند که نظامیان ترکیه همچنان در حال تقویت مواضع خود در استان ادلب هستند و یک کاروان نظامی دیگر وارد این استان شده است.

العالم - سوریه

منابع خبری معارض از ادامه روند تقویت مواضع نظامیان ترکیه در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه خبر می‌دهند.

پایگاه خبری معارض «جسر» به نقل از شاهدان عینی گزارش داد که یک کاروان نظامی متعلق به ارتش ترکیه، پس از عبور از گذرگاه مرزی «کفرلوسین» در مرزهای مشترک با سوریه، وارد این کشور شد.

این شاهدان گفتند که این کاروان صبح امروز از شهرک «المسطومه» در ادلب عبور کردند و مقصد آن، جنوب ادلب بوده است.

به گفته این افراد، بیشتر این کاروان از سلاحهای سنگینی مانند تانک و نفربر تشکیل شده بود.

به گزارش این پایگاه، تجهیزاتی که ارتش ترکیه اخیرا وارد سوریه کرده، در مقرهای نیروهای این کشور در منطقه «جبل الزاویه» توزیع شده است.

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به تروریستها- هم ضمن تأیید ورود این کاروان نظامی ترکیه، خبر داد که این کاروان شامگاه گذشته وارد سوریه شده است.

دیدبان اما خبر داد که 30 خودروی نظامی حامل تجهیزات نظامی و لجستیکی وارد سوریه شدند.

سازمان ملل متحد اواخر شهریور گذشته از ترکیه خواست درباره احتمال ارتکاب جرائم جنگی توسط گروه‌های مسلح در منطقه‌ای از شمال سوریه که تحت کنترل ترکیه قرار دارد تحقیق کند.

«میشل باشله»، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل تأکید کرد، در ماه‌های گذشته گزارش‌هایی از افزایش موارد مرگ و میر، آدم‌ربایی، انتقال غیرقانونی افراد و تصرف اراضی و املاک در این مناطق دریافت شده است.

دفتر باشله اعلام کرده قربانیان این اقدامات، افراد مخالف با گروه‌های مسلح وابسته به ترکیه هستند. در این بیانیه همچنین تأکید شده درگیری‌های داخلی میان گروه‌های مسلح مختلف وابسته به ترکیه بر سر تقسیم قدرت باعث مرگ و میر غیرنظامیان و وارد آمدن خسارت به زیرساخت‌های شهری شده است.

دفتر کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل از ترکیه خواسته «فوراً تحقیقات منصفانه، شفاف و مستقلی» را درباره این گزارش‌ها آغازکند.

فارس

پربیننده ترین خبرها