ترامپ تا چه زمانی به اقدامات احمقانه خود ادامه می دهد؟!

ترامپ تا چه زمانی به اقدامات احمقانه خود ادامه می دهد؟!
سه شنبه 4 آذر 1399 - 22:55

در خبرها آمده که مسکو اعلام کرده است که ناوشکن "ادمیرال وینوگرادف" به ناوشکن آمریکایی "جان مک کین" که مجهز به موشکهای هدایت شونده است، در آبهای منطقه ای روسیه در دریای ژاپن هشدار داده است و این ناوشکن را تعقیب کرد تا آنکه از آبهای روسیه دور شود.

العالم ـ کشکول

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پس از ورود ناوشکن آمریکایی به میزان دو کیلومتر در آبهای منطقه ای روسیه، ناوشکن وینوگرادف به صورت شفاهی به ناوشکن آمریکایی هشدار داد و آن را تهدید کرد. وزارت دفاع توضیح داد که ناوشکن روس، ناوشکن آمریکایی را وادار کرد تا از منطقه خارج شود و به آبهای بی طرف بازگردد.

از سوی دیگر در واکنش به اعلام وزارت دفاع روسیه مبنی بر آنکه کشتی ضد زیردریایی "وینوگرادف" مانع تجاوزگری ناوشکن آمریکایی در مرزهای روسیه در آبهای خلیج پتر کبیر شد، به نظر می رسد که اقدام آمریکا کاملا یک اقدام تحریک برانگیز بوده است؛ زیرا ناوگان هفتم آمریکا اعلام کرد که واشنگتن مرزهای دریایی روسیه در خلیج پتر کبیر دردریای ژاپن نزدیک شهر ولادی وستوک را به رسمیت نمی شناسد.

این اقدام تجاوزکارانه آمریکا بی دلیل نبوده است؛ بلکه در واقع بازتاب خودرایی و خودبینی و گستاخی آمریکاست که رییس جمهور این کشور که دوران ریاست جمهوری اش دیگر به پایان رسیده است، تلاش می کند تا با اقدام تجاوزکارانه خارجی علیه کشورهای قدرتمندی همچون روسیه، این گستاخی و خودرایی خود را در عرصه داخلی به اثبات برساند.

ترامپ اخیرا در توییتی اشاره کرد که بر رهبری آمریکا به رغم شکست در انتخابات ریاست جمهوری اصرار دارد و نیز پافشاری می کند که خود سرنوشت کشور را تعیین کند ولو در دوره باقیمانده ای از ریاست جمهوری اش.

ترامپ در توییتر نوشت: "سازمان خدمات عمومی دست به اقدامی عالی زد؛ اما نمی تواند هویت رییس جمهور آتی را تعیین کند"، این درحالی است که روز گذشته در توییتی دیگر از مدیر سازمان خدمات عمومی خواست تا اقدامات لازم برای انتقال قدرت به بایدن را انجام دهد اما ترامپ با آنچه که امروز توییت کرد، درواقع می خواست این پیام را به بایدن و تیم او برساند که مساله هنوز تمام نشده است و تلاش های او برای اثبات وقوع تقلب در انتخابات ادامه دارد. این در حالی است که تلاش های ستاد انتخاباتی ترامپ برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت های مهم کشور تقریبا به طور کامل با شکست مواجه شده است.

اینک سوالی که مطرح می شود، آن است که این رییس جمهور که از دوره ریاست جمهوری اش تقریبا یک ماه و 26 روز باقیمانده است، تا چه زمانی می خواهد قبل از رفتن از کاخ سفید به این اقدامات احمقانه ادامه دهد، و جهان را به سمت ویرانی بکشاند. برکنار کردن ترامپ از ریاست آمریکا باید به عهده جمهوری خواهان و دموکراتها در مجلس نمایندگان و مجلس سنا باشد. می بایست قانونی تصویب شود که هر رییس جمهوری که در صدد ایجاد ویرانی و نابودی در کشورش و یا میان کشور خود و دیگر کشورها باشد، می بایست از کار برکنار شود. او اخیرا از معاهده "آسمان های باز" میان امریکا و کشورهای هسته ای نیز خارج شد، اقدامی که عواقب منفی بسیاری دارد.

روسیه روز دوشنبه از اقدام آمریکا مبنی بر خروج از معاهده "آسمان های باز" ابراز تاسف کرد و گفت که این اقدام عواقب بدی دارد. دمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد: این اقدام تاسف آور است. ما بر این باوریم که این پیمان، حلقه بسیار مهمی در امر تحکیم اعتماد متقابل و در عرصه کنترل تسلیحات و برخی عرصه های دیگر است".

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها