تشدید حملات اسرائیل به سوریه چرا؟

تشدید حملات اسرائیل به سوریه چرا؟
چهارشنبه 5 آذر 1399 - 09:17

العالم _ سوریه

خبر:

شب گذشته مجددا مناطقی درقنیطره وجنوب دمشق مورد حمله هوایی اسرائیل قرارگرفت این درحالی است که هفته گذشته نیز مناطقی درسوریه زیر اتشبار رژیم صهیونیستی قرارگرفت وهمچنین برخی منابع معرضه سوری به دروغ ادعا کردند مواضعی ازایران درالبوکمال مورد هجوم رژیم قرارگرفته است خبری که اساسا هیچ منبع معتبری ان را تایید نکرد

تحلیل:

-ازسرگیری و تشدید این قسم ازحملات به سوریه که با شعار تکراری رژیم اسرائیل مبنی بر دورکردن ایران از سوریه صورت می پذیرد تحرکات کوری است که تنها فایده ان برای رژیم صهیونیستی زنده نگه داشتن این شعار است و عملا و علی الارض فایده ای بران مترتب نیست. گزارش های میدانی حکایت از آن دارد که اغلب این حملات بدون حصول نتیجه ای جدی دفع می شوند. رژیم در یک ادعای کذب محوالی یکسال پیش گفته بود 200 حمله هوایی و موشکی علیه مواضع ایران انجام داده است این درحالی است که رقم کل شهدای ایرانی در حملات اسرائیل و در طول جنگ 9ساله سوریه 8 شهید اعلام شد و البته تصریح شد که متعاقب هر حمله رژیم ،عملیات تلافی جویانه و مقابله به مثل با قوت و به شکلی موثر صورت پذیرفته است.

- همچنین به نظر می رسد در شرایط کنونی از سرگیری حملات هوایی به سوریه با این هدف صورت می پذیرد که اسرائیل حداکثر تلاش خود را به کار بندد تا حداکثر تاثیر گذاری را نصیب تحریم های امریکایی موسوم به قانون سزار در سوریه بکند. روزگار ترامپ کمتر از 2ماه دیگر به سر خواهد امد و معلوم نیست این قانون ضد انسانی در سوریه چه سرنوشتی پیدا کند؟

- به نظر می رسد میان چنین تحرکاتی از سوی اسرائیل با انچه در میدان عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با این رژیم در جریان است ارتباطی مستقیم وجود داشته باشد. مقامات اسرائیلی چند روز پیش در امارات بودند، همچنین رسانه های اسرائیلی از سفر نتانیاهو به عربستان و دیدارش با بن سلمان خبر دادند!و همچنین اخبار احکایت از آن دارد که قرار است نتانیاهو هفته آینده به بحرین سفر کند و ... مجموعه این تحرکات به خودی خود می تواند انگیزه ای جدی برای نتانیاهو برای تشدید حملات به سوریه با هدف عرض اندام در مقابل محور مقاومت باشد.

پربیننده ترین خبرها