فتح از مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی چه می خواهد؟

فتح از مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی چه می خواهد؟
چهارشنبه 5 آذر 1399 - 10:06

موسی ابو مرزوق عضو دفتر سیاسی جنبش حماس ضمن تشریح نتایج گفت‌وگوهای اخیر قاهره گفت: فتح قصد کشاندن حماس به سمت سازش سیاسی را دارد و حماس به این موضوع "نه" گفته زیرا این تجربه قبلا شکست خورده است.

العالم-فلسطین

نائب رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد: جنبش فتح در مذاکرات اخیر قاهره خواهان برگزاری انتخابات شورای قانونگذاری سپس ریاستی بود و با برگزاری همزمان آنها مخالفت کرد.

ابومرزوق ضمن تاکید بر اینکه که راهبرد جنبش حماس همواره وحدت ملی و تکیه بر مردم در چهارچوب شرایط کنونی است، گفت: گزینه دیگری به جز وحدت، شراکت سیاسی و پیشرفتمان در سازمان آزادی بخش فلسطین و دولت فلسطین وجود ندارد.

وی تأکید کرد: تکیه ما بر ملتمان است نه بر هیچ چیز دیگری؛ نمی‌توانیم "اسرائیل"، جو بایدن و جامعه بین‌المللی اعتماد کنیم.

این عضو ارشد حماس ادامه داد: کرانه باختری نیازمند مقاومت است که تنها راه برای توقف شهرک سازی و منع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است. اما هماهنگی های امنیتی در آنجا سد راه است و "اسرائیل" در صدد تحمیل شرایط خود بر کرانه باختری است.

وی پرسید: درمورد مقاومت ملی در داخل و خارج به توافق رسیدیم. ولی گام های عملی انجام این کار چه شد؟ مسائلی که در جلسه دبیران کل و سه کمیته بر آن توافق کردیم چه شد؟

ابومرزوق ضمن بیان اینکه "ما می توانیم کارهای زیادی انجام دهیم، اما باید اراده داشته باشیم" تاکید کرد که تصمیم فلسطین هنوز از ملت و جناح های آن فاصله دارد.

وی درمورد ازسر گیری روابط دولت خودگردان با رژیم اشغالگر اظهار داشت: دولت خودگردان تحت فشار آمریکا می خواهد صلاحیت از دست رفته خود را با ارائه این وضع به جامعه جهانی بدست آورد و مشروعیت خود را بازیابد. و ادامه داد: وضعیت ما به عنوان فلسطینی‌ها در صحنه بین‌المللی منجر به خشنودی هیچ کسی نمی‌شود زیرا ما (تشکیلات خودگردان) باب به رسمیت شناختن "اسرائیل" را باز کردیم.

وی خاطرنشان کرد که منطقه به خود مشغول است و هیچ نشانه واقعی برای دستیابی به موفقیت در هیچ یک از بحران های منطقه وجود ندارد. اتحادیه عرب کلا غایب شده و خود عامل این وضعیت است. تلاش‌‎های زیادی برای ایجاد ائتلاف با رژیم صهیونیستی در منطقه در جریان است.

ابومرزوق در ادامه افزود: پرونده فلسطین از اولویت‌های دولت جو بایدن نیست بلکه اولویت آن وضعیت داخلی آمریکا، ازسرگیری ائتلاف‌ها و مقابله با بحران‌های روسیه و ایران است. بایدن به دستورکارهای "اسرائیل" خدمت خواهد کرد اما نه به منظور ایجاد هرج و مرج، کاری که دونالد ترامپ انجام می‌داد. بایدن همچنین درمورد مسئله عادی سازی به کشورهای عربی فشاری نخواهد آورد.

پربیننده ترین خبرها