تحولات خطرناک در مسیر پرونده فعال زن سعودی

تحولات خطرناک در مسیر پرونده فعال زن سعودی
چهارشنبه 5 آذر 1399 - 19:28

قاضی دادگاه کیفری ریاض حکمی مبنی بر ارجاع پرونده لجین الهذلول را به دادگاه کیفری ویژه قضایای تروریستی صادر کرد.

العالم ـ عربستان سعودی

علیا الهذلول خواهر لجین الهذلول گفت: دادگاه ریاض در جلسه امروز چهارشنبه تصمیم گرفت تا پرونده لجین را به دادگاه کیفری ویژه قضایای تروریستی احاله کند.

او در حساب رسمی خود در توییتر نوشت: پس از تقریبا سه سال از بازداشت و یک سال از آغاز محاکمه لحین، قاضی امروز حکم کرد که در این پرونده تخصص ندارد و پرونده لجین را به دادگاه تروریسم احاله کرد.

الهذلول افزود: وضعیت سلامت لجین بسیار تکان دهنده و هولناک بود. او به مدت دو هفته از 26 اکتبر دست به اعتصاب غذا زده بود. از یک شیوه وحشیانه برای تضعیف هرچه بیشتر او در زندان استفاده می شد؛ آنها هر دو ساعت یک بار او را از خواب بیدار می کنند به این امید که دچار جنون شود.

خواهر لجین الهذلول گفت: خواهرم به رغم آنکه قاضی بارها سخنانش را قطع می کرد و به رغم وضعیت نابسامان سلامتی اش که برای بیش از یک ماه دست به اعتصاب غذا زده است، دفاعیه خود را به طور کامل مطرح کرد.

پیش از این وزیر مشاور سعودی در امور خارجه در خصوص بازداشت «لجین الهذلول» فعال حقوق زنان که در دو سال و نیم گذشته در زندان به سر می‌برد نیز گفت که نظام حقوقی سعودی مستقل عمل می‌کند و هیچ فشار خارجی را نمی‌پذیرد. الجبیر سپس مدعی شد که بازداشت «لجین الهذلول» به علت مسائل مربوط به امنیت ملی عربستان سعودی رخ داده است.

پربیننده ترین خبرها