بشار الجعفری: غارت گاز و نفت سوریه از سوی اشغالگران آمریکایی ادامه دارد

بشار الجعفری: غارت گاز و نفت سوریه از سوی اشغالگران آمریکایی ادامه دارد
پنج‌شنبه 6 آذر 1399 - 04:33

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفت که حمایت کشورهای متخاصم از گروه‌های تروریستی در سوریه و شبه نظامیان و جنایات آنها علیه ملت این کشور متوقف نشده است.

العالم-سوریه

«بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل دیشب در سخنانی در نشست شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که ادامه حمایت‌های کشورهای متخاصم سوریه و در راس آن آمریکا و ترکیه از گروه های تروریستی و شبه نظامیان جدایی طلب، نقض قوانین بین المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت است.

وی افزود: غارت نظامیان اشغالگر آمریکا و شبه نظامیان جدایی طلب تحت حمایت آنها از منابع سوری‌ها از جمله نفت و گاز سوریه ادامه دارد. آنها همچنین با کمک کارشناسان فرانسوی و اسرائیلی، به کشف آثار باستانی استان الحسکه و گنجینه‌ها و طلاها اقدام می‌کنند.

بشار الجعفری تاکید کرد، نظامیان اشغالگر آمریکا پس از سرقت آثار باستانی سوریه که قدمت آن به هزاران سال پیش باز می گردد، به شمال عراق و ترکیه قاچاق می کنند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش به بازدید وزیر خارجه آمریکا از شهرک‌های اسرائیلی در جولان اشغالی و کرانه باختری اشاره و آن را به شدت محکوم کرد.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در این باره گفت: با بازدید مایک پامپئو از شهرک‌های اسرائیلی در جولان اشغالی و کرانه باختری، وضعیت قانونی و سیاسی و جغرافیایی جولان به عنوان جزو جدایی‌ناپذیر از خاک سوریه، تغییر نخواهد کرد.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها