خبرنگار العالم گزارش داد؛

نماز وحدت و تظاهرات در بغداد و چند استان دیگر

نماز وحدت و تظاهرات در بغداد و چند استان دیگر
جمعه 7 آذر 1399 - 13:15

به دنبال تصمیم رهبران جریان صدر برای شرکت در انتخابات زودهنگام پارلمانی، هواداران این جریان در بغداد و چند استان دیگر نماز وحدت و تظاهرات برگزار می کنند

العالم _ عراق

خبرنگار العالم در بغداد گفت هواداران جریان صدر امروز جمعه آماده می شوند تا پس از نماز، تظاهرات کنند. نمازگزاران شعار زنده باد مقتدا صدر سر داده و اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

وی گفت که مقتدا صدر پایگاه مردمی گسترده ای در عراق دارد و بر اساس همین پایگاه می تواند حضور گسترده ای در پارلمان عراق داشته باشد. ناظران معتقدند که او می تواند 100 نماینده به مجلس بفرستد.

جواد الموسوی، نماینده بغداد در پارلمان عراق هم گفت که جریان صدر می تواند همه پرونده هایی را که به بن بست خورده اند از جمله اخراج اشغالگران از عراق را به جریان بیندازند.

وی افزود: ائتلاف جریان صدر هیچ خط قرمزی یا ملاحظه خاصی در همکاری با دیگر فراکسیون های مجلس ندارد.

الموسوی پیش بینی کرد که جریان صدر به خاطر پایگاه مردمی گسترده در عراق آرای فراوانی به دست خواهد آورد.

وی خاطرنشان کرد که در این انتخابات تلاش می کنیم اکثریت پارلمانی لازم برای تشکیل کابینه را به دست آوریم.

کمیته مرکزی جریان صدر اعلام کرده است که این تظاهرات پس از نماز جمعه در میدان التحریر در بغداد و چند استان دیگر به جز کربلا و نجف برگزار می شود.

این کمیته خاطرنشان کرده است که در پایان تظاهرات بیانیه درباه مواضع جریان صدر نسبت به حوادث و اوضاع سیاسی موجود در عراق قرائت خواهد شد.

همچنین رهبری جریان هم از همه شرکت کنندگان در این تظاهرات خواست با کمیته های اعتراضات و نیروهای امنیتی که در خیابان های منتهی به میدان التحریر مستقر شده اند همکاری کنند.

پربیننده ترین خبرها