جماعت علمای عراق، موساد را عامل ترور شهید «فخری زاده» دانست

جماعت علمای عراق، موساد را عامل ترور شهید «فخری زاده» دانست
شنبه 8 آذر 1399 - 15:08

جمعیت علمای عراق ضمن محکومیت ترور دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران اعلام کرد که انگشت اتهامش به سوی موساد است.

العالم - عراق

جماعت علمای عراق به ریاست «خالد الملا» طی بیانیه‌ای که امروز (شنبه -28 نوامبر) منتشر شد، ترور «محسن فخری زاده» دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران را محکوم کرد و گفت که انگشت اتهام به سمت موساد اسرائیلی است که جنگی علیه آگاهی و پیشرفت اسلامی به راه انداخته است.

در آغاز این بیانیه که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «الوفاق» منتشر شد، پس از نام خداوند، آیه هشتم سوره صف آمده است.

( یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ)

(مى‏ خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خدا گر چه کافران را ناخوش افتد نور خود را کامل خواهد گردانید)

در ادامه این بیانیه آمده است: «با توجه به پیشرفت بزرگی که جمهوری اسلامی ایران در تمامی زمینه‌های علمی و پژوهشی به دست آورده و نیز برتری علمی عظیم آن در زمینه هسته‌ای، زمانی که با شواهد واقعی و عملی ثابت شد که ادامه تحریمهای سخت علیه این کشور اسلامی به دلیل صبر، پایداری و شجاعت مردم ایران و رهبری آن ثمری ندارد، دشمنان اسلام برای انجام عملیات بزدلانه در داخل ایران با هدف قرار دادن اعتبارهای علمی، محققان و مبتکران، تلاش کردند تا از پیشرفتی که خداوند به بندگان صبور خود وعده داده است، جلوگیری کنند.

جماعت علمای عراق ضمن محکومیت این جنایت اخیر که با خونسردی تمام علیه یکی از اذهان روشنفکر و شخصیت‌های برجسته در ایران صورت گرفت، انگشت اتهام خود را به سوی موساد اسرائیل که از هیچ تلاشی برای آسیب زدن به جمهوری اسلامی و محور مقاومت دریغ نکرده، نشانه می‌گیرد. در حالی که [این محور] همواره خط مقابله با زیاده‌خواهی‌های فرزندان صهیون و تلاش آنها برای تسلط و انتشار فسق در کشورهای اسلامی را نشان می‌دهد.

ما همچنین در این بیانیه تمام کسانی که با اسرائیل توطئه می‌کنند و تلاش دارند که با آنها در این قایق پوسیده که به خواست خداوند و استقامت مومنان از بین خواهد شد را مسئول می‌دانیم.[ الَّذِینَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَکُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِیمَانًا وَقَالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَکِیلُ] (اینها کسانی بودند که بعضی از مردم، به آنان گفتند: مردم [= لشکر دشمن] برای [حمله به] شما اجتماع کرده‌اند؛ از آنها بترسید! اما این سخن، بر ایمانشان افزود؛ و گفتند:خدا ما را کافی است؛ و او بهترین حامی ماست.)»

عصر دیروز (جمعه - هفتم آذرماه) محسن فخری زاده، دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی جمهوری اسلامی ایران در یک اقدام تروریستی در محدوده «آبسرد» شهرستان دماوند در شمال استان تهران به شهادت رسید.

روزنامه‌ آمریکایی «نیویورک تایمز» شامگاه روز گذشته به نقل از سه مقام اطلاعاتی خبر داد که رژیم صهیونیستی پشت حمله به شهید محسن فخری‌زاده بوده است.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز شامگاه روز گذشته در پیامی توئیتری نوشت که نشانه‌هایی از نقش اسرائیل در ترور شهید فخری‌زاده وجود دارد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز با انتشار ویدئویی گفت: «می‌خواهم لیست کارهایی را که این هفته انجام داده‌ام، با شما به اشتراک بگذارم، البته لیست کوچکی است و من نمی‌خواهم شما را از همه این کارها مطلع کنم. ولی می‌خواهم به شما بگویم که یک چیزی در خاورمیانه به راه افتاده و دوره پر تنشی در پیش خواهیم داشت؛ شنبه خوبی داشته باشید».

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها