تحلیل نیویورک تایمز از تأثیر ترور دانشمند هسته‌ای ایران بر برجام/ اسراییل می تواند در ترور فخری زاده دست داشته باشد

تحلیل نیویورک تایمز از تأثیر ترور دانشمند هسته‌ای ایران بر برجام/ اسراییل می تواند در ترور فخری زاده دست داشته باشد
شنبه 8 آذر 1399 - 23:43

نیویورک تایمز با انتشار مقاله ای به بررسی دست داشتن رژیم صهیونیستی در ترور محسن فخری‌زاده و تاثیر این اقدام تروریستی بر مساله بازگشت آمریکا به معامله هسته‌ای را مورد تحلیل و ارزیابی قرار داده است.

العالم ـ آمریکا

به گزارش اسپوتنیک، با استناد به مقاله منتشره در روزنامه «نیویورک تایمز»، اسرائیل می تواند در ترور محسن فخری‌زاده دانشمند هسته ای ایران دست داشته باشد. این ترور به احتمال زیاد، اجرایی شدن نقشه های جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا را در رابطه با شرکت مجدد واشنگتن در معامله هسته ای دشوار خواهد ساخت که با تهران به امضا رسیده است.

در مقاله نیویورک تایمز آمده است:« قتل فخری‌زاده، می تواند به مشکلات جدی برای دولت بایدن منجر شود. بدین ترتیب برای بایدن مشکل خواهد بود که قصد خود برای بازگشت به معامله هسته ای سال 2015 را اجرایی کند در صورتی که ایران به رعایت محدودیت های قید شده در موافقتنامه هسته ای بازگردد.

دو شخصیت رسمی آمریکایی و دو کارمند سازمان اطلاعات اظهار داشتند که اسرائیل در ترور دانشمند هسته ای ایران دست داشته است. هیچگونه خبر مشخصی در این باره که ایالات متحده از قبل در باره این عملیات چه اطلاعاتی دریافت کرده است وجود ندارد، اما آمریکا و اسرائیل متحدان نزدیک هستند و مدتهاست که داده‌های اطلاعاتی مرتبط با ایران را با یکدیگر مبادله می‌کنند».

در این مقاله همچنین آمده است که اعلامیه رسمی درباره دست داشتن رژیم صهیونیستی در ترور دانشمنده هسته ای ایران از سوی آمریکا منتشر نشده است.

به گزارش العالم، ترور شهید فخری زاده تا کنون بازتاب های گسترده ای در داخل و محاقل غربی و بین المللی داشته است اما کشورهای غربی مدعی حمایت از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم با اتخاذ مواضع به ظاهر انسانی از تروریستی قلمداد کردن این اقدام آشکار ضد بشری طفره رفته اند و در عمل در صف عاملان این ترور نگین قرار گرفته اند به طوری که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در توییتی به این مساله واکنش نشان داد.

وی پنهان شدن برخی پشت دعوت به خویشتنداری را شرم‌آور اعلام و در انتقاد به موضع‌گیری ضعیف این کشورها در محکوم کردن ترور شهید فخری زاده، در توییتی خاطرنشان کرد: "شرم‌آور است که برخی از ایستادن در برابر تروریسم خودداری کرده و خود را پشت دعوت به «خویشتنداری» پنهان می‌کنند."

پربیننده ترین خبرها