ترور فخری زاده و پاسخ های احتمالی ایران

ترور فخری زاده و پاسخ های احتمالی ایران
يکشنبه 9 آذر 1399 - 14:47

تحلیلگران سیاسی و امنیتی معتقدند که هدف از ترور شهید محسن فخری زاده، دانشمند هسته ای ایران، توقف روند رشد علمی و فناوری سریع ایران است.

العالم - نظرکده

ناظران سیاسی بر این عقیده اند که ایران رتبه اول را در رشد علم و فناوری در جهان دارد. آنها تصریح می کنند که بر اساس گزارش های علمی تولیدات علمی ایران هر سه سال یک بار چندین برابر می شود و ما با یک جامعه علمی نوپا و فعال پنهان رو به رو هستیم.

ناظران سیاسی معتقدند که ایران برای حفظ منافع جمهوری اسلامی، در زمان مناسب به این جنایت پاسخ می دهد.

کارشناسان مسائل امنیتی هم تأکید می کنند که راه های متعددی برای پاسخ به این جنایت وجود دارد از جمله ارائه شواهد و مدارک آن به دادگاه های بین المللی برای محاکمه عوامل این جنایت و راه دیگر، مقابله به مثل با متجاوزان است و از آنجا که شواهد و مدارک نشان می دهند که شبکه های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در این جنایت دست داشته اند لذا باید پاسخ انتقام جویانه بر همانها متمرکز شود.

کارشناسان امنیتی خاطرنشان می کنند که سیاست ایران در مقابله با این جنایت، سیاست بازدارندگی خواهد بود. به عبارت دیگر پاسخ به جنایت به نحوی که متجاوز را از تکرار جنایت باز دارد. آمریکا و رژیم صهیونیستی قبل از ارتکاب هر جنایتی باید، هزینه های آن را محاسبه کنند.

تحلیلگران سیاسی همچنین معتقدند که کارنامه جمهوری اسلامی نشان می دهد که اغلب کسانی که دست به عملیات تروریستی علیه ایران زده اند از حمایت مالی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس برخوردار بوده و با تحریک آمریکا دست به جنایت زده اند. آنها پس از ارتکاب جنایت در خارج از مرزها دستگیر و به ایران برگردانده شده اند. ایران در این مورد، چیزی را فراموش نمی کند و با کسی تعارف ندارد.

کارشناسان امنیتی معتقدند که مقدمات امنیتی و سیاسی این جنایت در نشست نیوم فراهم شد.

پربیننده ترین خبرها