مراسم تشییع پیکر شهید فخری زاده در وزارت دفاع

دوشنبه 10 آذر 1399 - 09:37

مراسم تشییع پیکر شهید محسن فخری زاده، دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشور با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشکری در وزارت دفاع آغاز شد.

العالم - ایران / سیاسی

مراسم تشییع پیکر مطهر دانشمند شهید دکتر محسن فخری زاده دانشمند برجسته هسته ای و دفاعی صبح امروز دوشنبه در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح آغاز شده است.

در ابتدای این مراسم، مهدی رسولی در رسای شهید فخری زاده نوحه ای را خواند.

11

نماینده ولی فقیه در وزارت دفاع گفت: رهبر معظم انقلاب و ملت ایران خواستار مجازات قطعی عاملان این جنایت و جنایات دیگر هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ضیاء الدین آقاجان پور افزود: ماهیت نظام جمهوری اسلامی با نظام سلطه متفاوت است و آنها از دشمنی با ملت ایران دست بر نخواهند داشت.

صص

وزیر دفاع نیز در این مراسم سخنرانی کرد و گفت: این شهید تبدیل به یک شخصیت جهانی شد و از امروز هر کس پا در راه مبارزه می گذارد یک الگوی جدید به نام شهید فخری زاده دارند(بیشتر)

در این مراسم سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات، سردار سرتیپ پاسدار قاسم تقی زاده جانشین وزیر دفاع، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و جمعی از مسئولین کشور حضور دارند.

سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسدارانفرزندان شهید محسن فخری‌زاده در سوگ پدرعلی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی

آئین خاکسپاری این شهید والامقام نیز همانند آئین تشییع، به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت با حضور فرماندهان نیروهای مسلح و خانواده معظم شهید برگزار شد اما تعداد محدودی از اقشار مختلف مردم که به صورت اتفاقی در امامزاده صالح در حال زیارت بودند نیز در این آئین حضور یافتند.

گفتنی است؛ پیکر شهید فخری‌زاده صبح روز یکشنبه پس از ورود به مشهدالرضا از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد برای طواف به حرم رضوی منتقل شد. پیکر این شهید والامقام در حرم رضوی بر دستان خادمان امام هشتم تشییع و دور مضجع شریف رضوی طواف داده شد.

پیکر این شهید بعد از طواف حرم رضوی به قم برده شد و پس از انجام طواف در حرم حضرت معصومه (ع)، آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید بر پیکر ایشان نماز اقامه کرد.

این آئین با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی با حضور بهرام سرمست استاندار قم، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان حضرت معصومه (س)، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی و شماری از مسئولان استان برگزار شد.

پیکر شهید فخری زاده عصر یکشنبه به تهران منتقل شد و در حرم مطهر امام خمینی طواف داده شد.

شهید محسن فخری زاده معاون وزیر دفاع و رییس سازمان پژوهش و نوآوری‌های وزارت دفاع عصر روز جمعه هفتم آذرماه در اثر جراحات وارده از عملیات تروریست‌های مسلح به شهادت رسید.

در حال تکمیل ...

پربیننده ترین خبرها