کمک موسیقی به کمپین تزریق واکسن کرونا در بلژیک

کمک موسیقی به کمپین تزریق واکسن کرونا در بلژیک
دوشنبه 10 آذر 1399 - 14:17

فستیوال‌های موسیقی در بلژیک قصد دارند برای پیشبرد کمپین واکسیناسیون سراسری کرونا وارد عمل شوند.

العالم - اروپا

به نقل از آسوشیتدپرس، ترتیب‌دهندگان فستیوال‌های موسیقی قصد دارند در زمان تعطیلی کنسرت‌ها، برنامه‌های دیگری را در دستور کارشان قرار دهند. آنها مایلند به کمپین سراسری واکسیناسیون کرونا در کشورشان کمک کنند.

دولت بلژیک قصد دارد ۷۰ درصد از جمعیت این کشور (حدود ۸ میلیون نفر) را در زمان تأیید و عرضه واکسن کرونا، واکسینه کند.

از آنجایی که انتظار می‌رود تمامی دوزهای واکسن کرونا در یک روز مشخص در بلژیک عرضه شود، مقامات این کشور تمایل دارند افراد را در قالب‌های گروهی واکسینه کنند. این امر، چالش‌های متعددی را نظیر ایجاد مراکز واکسیناسیون به همراه دارد اما گردانندگان فستیوال‌های موسیقی می‌گویند در این حوزه به دولت کمک خواهند کرد.

بسیاری از افراد فعال در حوزه موسیقی در بلژیک در حال حاضر بدون شغل هستند و به همین دلیل می‌توانند در کمپین واکسیناسیون سراسری کرونا مشارکت کنند.

نام بلژیک در میان کشورهای اروپاییِ به‌شدت آسیب‌دیده از کرونا دیده می‌شود. تا کنون حدود ۵۷۷ هزار نفر در این کشور به کووید-۱۹ مبتلا شده اند و بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر بر اثر آن جان خود را از دست داده اند.

رئیس کمیسیون اروپا هفته گذشته اعلام کرد واکسیناسیون کرونا در ۲۷ کشور عضو این اتحادیه احتمالاً تا پایان ماه دسامبر (پیش از اواسط دی‌ماه) آغاز خواهد شد. این اتحادیه در حال خرید بیش از ۱.۲ میلیارد دوز واکسن کرونا است که بیش از ۲ برابر کل جمعیت اعضای آن را در بر می‌گیرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها