به دنبال افزایش تهدید گروه های راستگرا صورت گرفت؛

تشدید تدابیر امنیتی در محل سکونت نمایندگان پارلمان آلمان

تشدید تدابیر امنیتی در محل سکونت نمایندگان پارلمان آلمان
دوشنبه 10 آذر 1399 - 19:42

پارلمان آلمان به دنبال افزایش تهدید گروه های راستگرا، برای تشدید تدابیر امنیتی محل سکونت حدود ۱۰۰ نماینده این کشور، آنها را به فناوری‌های امنیتی جدید مجهز کرده‌است.

العالم ـ اروپا

به دنبال افزایش تهدید گروه های راستگرا و حمله به چندین سیاستمدار آلمان، پارلمان این کشور در قالب طرحی، در محل سکونت دهها نماینده خود امکانات امنیتی جدید نصب کرده است.

خبرگزاری فرانسه امروز (دوشنبه) به نقل از یک سخنگوی پارلمان آلمان (بوندستاگ) نوشت: آپارتمان ها و خانه های خصوصی تقریباً یکصد نماینده مجلس به فناوری امنیتی روز مجهز شده است. سخنگوی پارلمان گزارش مربوط به نشریه بیزینس اینسایدر را تایید کرد و گفت که پارلمان در مجموع هزینه های اقدامات امنیتی ۹۳ عضو از همه فراکسیون های پارلمانی در این دوره قانونگذاری را پرداخت کرده است.

سخنگوی مجلس آلمان توضیح داد که براساس قانون نمایندگان پارلمان در صورت تمایل حق تقاضا تا سقف ۱۹ هزار یورو برای این منظور را دارند. در عین حال توصیه های اداره پلیس جنایی فدرال (BKA) برای پرداخت تعیین کننده است. سپس صورتحساب براساس نظر کارشناسی و اسناد ارسالی ارائه می شود.

این مقام مجلس آلمان ادامه داد: از آنجا که اعضای بوندستاگ آلمان در یک سطح رده بندی طبقه بندی می شوند ، اقدامات ضروری دیگر نیز می توانند پرداخت شوند ، حتی اگر هزینه های حاصل از حداکثر مقدار تعیین شده بیشتر شود. بر این اساس از زمان انتخابات پارلمانی ۲۰۱۷ تا کنون، ۱.۴ میلیون یورو بابت اقداماتی از این دست به نمایندگان پرداخت شده است.

دولت آلمان از آبان ماه گذشته بر شدت تمهیدات سخت‌گیرانه خود علیه گروه های راست افراطی افزوده است؛ ‌به طوری که کابینه آلمان قوانینی برای مقابله با خشونت سیاسی جناح راست به‌ تصویب رساند که شامل اجرای مقرراتی سخت‌تر در زمینه مالکیت سلاح و نظارت بیشتر بر انتشار مطالب نفرت‌انگیز در اینترنت می‌شود.

این تصمیم دولت آلمان در واکنش به افزایش جرم و جنایت گروه های راست که از نفرت برگرفته، اتخاذ شد. بر اساس اعلام دولت آلمان، در سال گذشته یکهزار و ۸۰۰ حادثه خشونت بار توسط راستگراها ثبت شده که سیاستمداران نیز در بین اهداف این حملات بوده اند.

به گزارش ایرنا، آژانس اطلاعات داخلی آلمان تخمین زده است که حدود ۲۴ هزار و ۱۰۰ افراطی راستگرا در این کشور زندگی می کنند که تقریباً نیمی از آنها به طور بالقوه خشونت‌گرا هستند. این در حالی است که با شیوع همه گیری کرونا، نگرانی از حملات نژادگرایانه و یهودستیزانه در آلمان افزایش یافته به طوری که در ماه های اخیر صدها حمله نژادپرستانه ثبت شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها