فناوری تشخیص صورت در خدمت شناسایی گاوها

فناوری تشخیص صورت در خدمت شناسایی گاوها
سه شنبه 11 آذر 1399 - 08:17

دانشمندان برای شناسایی گاوها به سراغ فناوری تشخیص صورت رفته اند.

العالم - به نقل از وب‌سایت رادیوی ان‌پی‌آر، تشخیص گاوها برای انسان بسیار دشوار است چرا که آنها معمولاً به یکدیگر شباهت‌های زیادی دارند. همین امر ردیابی گاوهای بیمار را دشوار و تنها از طریق کاربرد تگ‌های الکترونیک گران‌قیمت میسر می‌کند.
اما حالا پژوهشگران دانشگاه کانزاس برای شناسایی گاوها به سراغ فناوری تشخیص صورت رفته‌اند. این فناوری بیومتریک برای شناسایی افراد از حدود ۲۰۰ ویژگی صورت آنها بهره می‌برد. همین فناوری برای شناسایی گاوها نیز کارآمد است.
ترکیب هوش مصنوعی و فناوری بیومتریک می‌تواند دست‌کم در ۹۴ درصد از موارد، گاوها را به درستی شناسایی کند.
به گفته پژوهشگران، هدف اصلی کاربرد این فناوری، تولید نرم‌افزاری به نام "CattleTracs" است تا به صاحبان گله‌ها کمک کند درباره سلامت گاوهای خرید و فروش‌شده اطلاعات کاملی به دست آورند. برای مثال، شناسایی یک گاو بیمار به کمک فناوری تشخیص صورت می‌تواند به سرعت منجر به آغاز فرایند درمانی و یا قرنطینه آن -- همانند آنچه درباره ویروس کرونا رخ می‌دهد -- شود.
این فناوری همچنین در قیاس با تگ‌های الکترونیک موجود برای صاحبان گله‌ها و گاوداران بسیار ارزانتر است و آنها به کمک یک نرم‌افزار جانبی می‌توانند به پایگاه داده بزرگی از گاوها دسترسی داشته باشند.
به گفته پژوهشگران، بسیاری از بیماری‌ها اگر به‌موقع شناسایی نشوند می‌توانند فرایند تولید گوشت و شیر را در یک گاوداری بزرگ و حتی در یک منطقه وسیع متوقف کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها