کوشنر از عربستان و قطر چه می خواهد؟

کوشنر از عربستان و قطر چه می خواهد؟
سه شنبه 11 آذر 1399 - 12:43

وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام ارشد دولت ترامپ اعلام کرد، جرد کوشنر به زودی به عربستان و قطر سفر خواهد کرد و با امیر و ولی عهد این دو کشور دیدار می کند؛ اما راز این زمان بندی چندین روز پس از ترور شهید فخری زاده چیست؟ آیا کوشنر درصدد آشتی دادن دو کشور است؟

العالمتحلیل روز

به نظر می رسد سخنان فاینشال تایمز و رسانه های امریکایی درباره اهداف دیدار قریب الوقوع کوشنر با ولیعهد سعودی در نیوم و امیر قطر در دوحه ساده و دور از واقعیت است چرا کوشنر در صدد آشتی این دو کشور در وقت اضافه است؟ اگر تلاشهای کوشنر در مسیر درستی است پس مصر، امارات و بحرین در کجای این دیدار قرار دارند؟ ایا این بدان معناست که عربستان ائتلافش را با این کشورها قطع خواهد کرد تا به قطر و ترکیه در ائتلافی جدید بپیوندد؟

سخنان پیرامون تلاش های کوشنر برای آشتی عربستان با قطر بسیار دور از واقعیت است و روشن است که کوشنر که «آوی برکوویتز» نماینده ترامپ در خاورمیانه (معروف به افراطی گری علیه اعراب و مسلمانان) و «برایان هوک» نماینده سابق ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران را همراهی خود دارد، حل بحران خلیج فارس برایش اهمیتی ندارد بلکه به دنبال تامین منافع اقتصادی آتی خود در قطر و عربستان و در صدد ادامه بسیج نیرو علیه ایران و محور مقاومت است.

کوشنر دوست نتانیاهو و مالک معامله قرن در صدد جذب شمار بیشتری از کشورهای سازشگر با رژیم صهیونیستی و حذف مساله فلسطین و نفرت افکنی علیه فلسطینیان است و به دنبال راه های مختلفی برای ضرر زدن به ایران تا آخرین لحظه رفتن ترامپ است به گونه ای که چند روز پیش دست به اقدامات تروریستی مانند ترور شهید محسن فخری نژاد دانشمند هسته ای ایران زده است.

بعید نیست نتانیاهو و رئیس موساد را نیز در میان میهمانان بن سلمان در نشست آتی نیوم ببینیم.

ما معتقدیم آمریکا و صهیونیست ها ازجنگ علیه ایران نه به دلیل هزینه بر بودنش بلکه به خاطر ویرانگری اش در منطقه و نابودی صهیونیست ها؛ عاجز هستند و مبالغه نیست اگر بگوییم چنین جنگی پایان قطعی رژیم صهیونیستی است اما آنان بدون شک به فشارهای اقتصادی و روانی علیه ایران ادامه می دهند و بسیج نظامی‌شان نیز تبلیغاتی بیش نیست و شاید آمادگی برای .و.اکنشهای ایران به عملیات تروریستی و خرابکارانه اشان در وقت اضافه است.

کوشنر در چند هفته آخر نقش خود را در انتشار تنفر، خرابکاری و کشتار در منطقه به نفع رژیم صهیونیستی کامل می کند..

پربیننده ترین خبرها