مغربی‌ها در روز همبستگی با مردم فلسطین پرچم اسرائیل را آتش زدند

مغربی‌ها در روز همبستگی با مردم فلسطین پرچم اسرائیل را آتش زدند
سه شنبه 11 آذر 1399 - 12:22

شهروندان و فعالان کشور مغرب در شمال آفریقا به مناسبت «روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین»، در تجمع اعتراضی مقابل ساختمان پارلمان در «رباط» پایتخت این کشور، پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

العالم - مغرب

به گزارش امروز (سه شنبه) روزنامه «القدس العربی» از مغرب، این تجمع اعتراضی به دعوت ۵۴ تشکل مدنی این کشور و با مشارکت شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی با گرایشهای مختلف صورت گرفت و در آن شرکت کنندگان جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل علیه مردم فلسطین و مقدسات آنها به ویژه بیت المقدس را محکوم کردند.

معترضین همچنین با سر دادن شعارهایی، ادامه عادی‌سازی رابطه برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی را محکوم و تأکید کردند که عادی‌سازی روابط با این رژیم خیانت به آرمان ملت فلسطین و خنجر از پشت به این ملت است.

یک کلیپ ویدئویی که توسط روزنامه الکترونیکی «العمق» پخش شد، سوزاندن پرچم رژیم صهیونیست را توسط معترضین نشان داد.

از سوی دیگر، «محمد ششم» شاه مغرب به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین با ارسال پیامی به «شیخ نیانگ» رئیس کمیته «حقوق غیر قابل تصرف مردم فلسطین» گفت: مسئله فلسطین کلید راه حل پایدار و جامع در منطقه خاورمیانه است، راه حلی مبتنی بر اینکه همه مردم منطقه بتوانند در چارچوب مشروعیت بین‌المللی در امنیت و صلح زندگی کنند.

محمد ششم بر همبستگی مغرب با مردم فلسطین، ایستادگی و حمایت از حقوق مشروع آنها برای تأسیس کشور مستقل به پایتختی بیت المقدس تاکید کرد و خواستار تلاش‌های بین‌المللی برای روند صلح و گفت وگوی مسالمت‌آمیز بین طرف‌های درگیر در منطقه شد.

شاه مغرب که به عنوان رئیس «کمیته قدس»، بر حفظ وحدت و تقدس شهر قدس و همچنین وضعیت حقوقی، فرهنگی و مذهبی و موقعیت برجسته آن در سطح اقتصادی و اجتماعی تاکید کرد.

وی در مورد امور داخلی فلسطین تصریح کرد که تلاش‌های مضاعفی را برای برقراری آشتی و گفت وگوی جناح‌های فلسطینی با هدف برقراری نظم و ثبات آنها دنبال می‌کنیم. ما بارها ابراز امیدواری کرده‌ایم که گروه‌های فلسطینی برای مصالحه واقعی و با حسن نیت بر تفرقه‌ای که سالها است فلسطین را آزار می‌دهد، غلبه کنند و در جهت برآورده شدن آرمان‌های اصیل فلسطین همسو شوند.

شاه مغرب در پایان بار دیگر بر حمایت کامل کشورش از دولت و ملت فلسطین و تلاش او برای تأسیس یک کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس تاکید کرد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها