تعیین اولویت‌های واکسیناسیون کرونا در آمریکا

تعیین اولویت‌های واکسیناسیون کرونا در آمریکا
چهارشنبه 12 آذر 1399 - 08:23

اولویت واکسیناسیون کرونا در آمریکا با کارکنان بهداشت و درمان و سالمندان است.

العالم _ آمریکا

به نقل از رویترز، کمیته مشورتی مرکز پیشگیری از بیماری های واگیردار آمریکا توصیه کرد اولویت در تزریق نخستین واکسن‌های کرونا باید با سالمندان در خانه‌های سالمندان و کارکنان بهداشت و درمان کشور باشد.
در رأی گیری در این کمیته ۱۳ نفر به اولویت سالمندان و کارکنان کادر درمانی رأی دادند و تنها یک نفر به این طرح رای مخالف داد.
این دو گروه ۲۴ میلیون نفر از جمعیت ۳۳۰ میلیونی آمریکا را تشکیل می‌دهند.
قرار است ماه جاری سازمان غذا و داروی ایالات متحده درخواست صدور مجوز اضطراری برای دو واکسن شرکت‌های فایزر و مدرنا را بررسی کند.
انتظار می رود در ماه دسامبر حدود ۲۰ میلیون واکسن کرونا توزیع شود. ولی برای واکسیناسیون هر فرد دو دوز از این واکسن نیاز است. بنابراین، در نخستین مرحله اجرای تزریق واکسن کرونا نوعی سهمیه بندی اجرا خواهد شد.
قرار است کمیته مشورتی مرکز پیشگیری از بیماری‌های واگیردار آمریکا بار دیگر تشکیل جلسه دهد تا درباره گروه‌های بعدی که باید واکسینه شوند تصمیم‌گیری کند.
معلمان، پلیس، کارکنان آتش نشانی و دیگر کارکنان بخش‌های ضروری، کارگران بخش‌های تولید و توزیع مواد غذایی در مراحل بعدی واکسینه خواهند شد.
در همین حال، شیوع کرونا طی هفته‌های اخیر با موج تازه ای در حال افزایش بوده است و برخی از ایالت های این کشور محدودیت های تازه ای اعلام کردند.
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به بیش از ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسیده است. تاکنون نزدیک به ۲۷۰ هزار نفر در این کشور بر اثر کرونا جان باخته اند.
کارشناسان امور بهداشت آمریکا گفته‌اند احتمالا تا آغاز بهار واکسن برای عموم در امریکا در دسترس نخواهد بود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها