سازمان ملل: کشتار کودکان یمنی هولناک و نابخشودنی است

سازمان ملل: کشتار کودکان یمنی هولناک و نابخشودنی است
چهارشنبه 12 آذر 1399 - 14:50

سازمان ملل کشته شدن ۱۱ کودک یمنی را طی ۳ روز در تعز و الحدیده محکوم کرد و این حملات را هولناک و غیرقابل بخشش توصیف کرد.

العالم ـ یمن

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری «العربی الجدید» صندوق کودکان سازمان ملل متحد و دفتر هماهنگی امور بشردوستانه و فرستاده سازمان ملل در یمن، «مارتین گریفیتس»، در بیانیه های جداگانه ای عنوان کردند که گزارش های اولیه نشان می دهد که در اثر دو حمله جداگانه به استان های تعز و الحدیده ۱۱ کودک از جمله یک نوزاد یک ماهه کشته شدند این در حالی است که طی این حملات ۳ کودک دیگر نیز زخمی شده اند.

سازمان ملل متحد گفت که روند راستی آزمایی هنوز ادامه دارد و ممکن است تعداد واقعی قربانیان بیشتر از آمار اعلام شده باشد.

مسئول هماهنگی امور بشردوستانه در یمن با انتشار بیانیه ای گفت: این حملاتی که توجیهی برای آن وجود ندارد باعث قربانی شدن بسیاری از کودکان و زنان شده است که وحشتناک و قابل بخشش نیست. امروز خانواده های زیادی برای فرزندان خود که بدون گناه کشته شده اند، عزادار هستند.

وی بمباران های بی هدف مناطق مسکونی در شرق تعز را نقض قوانین بین المللی بشردوستانه دانست.

از سوی دیگر« فیلیپ دوامیل» نماینده یونیسف در یمن کشتار کودکان را یک جنایت وحشتناک توصیف کرد و خواستار محافظت از آنها در همه زمان ها و جلوگیری از هدف قرار دادن و دور نگه داشتن آنها از آسیب های احتمالی شد.

«مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل ضمن اشاره به اینکه جنگها قوانینی دارند، تأکید کرد که وی همچنان به دنبال توافق آتش بس خواهد بود و طرفین را متعهد می کند که از شدت خشونت ها و خطراتی که زندگی غیرنظامیان را در سراسر یمن تهدید می کند، بکاهند.

به گزارش ایرنا، دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور بشردوستانه چندی پیش با انتشار بیانیه ای از کشته شدن ۲۳۳ هزار نفر در جنگ تحمیلی بر یمن طی ۵ سال گذشته خبر داد.

تجاوز عربستان به یمن که از فروردین سال ۱۳۹۴ آغاز شد تاکنون منجر به کشته شدن هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان و ویرانی این کشور شده است و نهادهای حقوق بشری بارها درباره عواقب این جنگ هشدار داده اند.

پربیننده ترین خبرها