سفیر ایران و معاون وزیر خارجه کره شمالی دیدار کردند

سفیر ایران و معاون وزیر خارجه کره شمالی دیدار کردند
پنج‌شنبه 13 آذر 1399 - 15:03

معاون وزیر خارجه کره شمالی طی دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور، ضمن تمجید از «روابط عالی» دو کشور، بر لزوم افزایش همکاری‌های دوجانبه تاکید کرد.

العالم - ایران/سیاسی

معاون وزیر امور خارجه کره شمالی با «سید محسن عمادی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پیونگ‌یانگ دیدار و گفت‌وگو کرد.

وبگاه «کِی‌سی‌اِن‌اِی واچ» امروز (پنجشنبه) خبر داد که این دیدار در تاریخ سی‌ام نوامبر (دوشنبه دهم آذر) و به مناسبت پایان مأموریت عمادی به عنوان سفیر ایران در کره شمالی انجام شده است.

بر این اساس، دو طرف در این دیدار بر «روابط عالی دوستانه» و همکاری بین کره شمالی و ایران که از سال‌ها قبل در پی دیدار رهبران دو کشور پایه‌ریزی شد، تاکید کرده و گفتند این روابط هم‌اکنون نیز در حال توسعه و پیشرفت در زمینه‌های مختلف است.

معاون وزیر خارجه کره شمالی و سفیر ایران با بیان اینکه دو کشور همکاری نزدیکی در سازمان ملل و دیگر عرصه‌های بین‌المللی دارند، خواستار افزایش این همکاری‌ها و ارتقای بیش از پیش روابط شدند.

به نوشته این پایگاه خبری، عمادی نیز به نوبه خود تلاش‌های «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در ایجاد کشوری قدرتمند به وسیله دولت و ملت این کشور را ستوده و از آمادگی خود برای تداوم تلاش‌های فعالانه جهت توسعه روابط دوجانبه بین تهران و پیونگ‌یانگ حتی بعد از اتمام مأموریت سفارتش خبر داد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها