در گفت و گو با خبرنگار العالم؛

رئیس شورای شهر دیرالزور: وضعیت عادی است و شایعات درباره حملات نظامی به این شهر صحت ندارد + فیلم

جمعه 14 آذر 1399 - 17:30

رئیس شورای شهر دیرالزور سوریه با تشکر از جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از کشور سوریه گفت وضعیت شهر عادی است و شایعات درباره حملات نظامی به دیرالزور صحت ندارد

العالم - سوریه

"رائد مندیل " در گفت و گو با خبرنگار شبکه العالم با تکذیب شایعات درباره حمله به شهر دیرالزور و اطراف آن اظهار داشت : شهر دیرالزور شاهد ثبات دائمی و بازگشت امنیت به منطقه و بازگشت کامل اهالی و عادی شدن وضعیت ناشی از همکاری ارتش عربی سوریه با همپیمانانش برای بازگرداندن کامل امنیت و ثبات در منطقه بوده و این وضعیت برای همه شهروندان ملموس است.

وی افزود: شورای شهر و ارتش پس از برقراری امنیت در منطقه به بازسازی زیر ساخت ها و اجرای طرح های زیربنایی در همه مناطق جهت تسهیل بازگشت اهالی پرداخته و به شهروندان خدمت رسانی می کنند.

مندیل گفت: اقدامات تروریستی به منظور کوچاندن کامل اهالی است اما ارتش عربی سوریه با حمایت دولت و دوستان به بازسازی زیرساخت ها اقدام کرده و هم اکنون در مرحله بهبود و ادامه خدمات هستیم.

وی افزود: شمار ساکنان استان دیرالزور به دنبال محاصره ظالمانه علیرغم اینکه از 60 هزار تجاوز نمی کرد در پی عادی شدن وضعیت از یک میلیون و 200 هزار نفر فراتر رفته است.

رئیس شورای شهر دیر الزور درباره نقش ایران در حمایت از اهالی دیرالزور گفت : از خدمات کشورهای هم پیمان تشکر می کنیم زیرا جنگ سوریه ؛ فشارهای روحی زیادی بر اهالی وارد آورد اما کشورهای دوست برای کاهش دادن مشکلات ساکنان، تاسیسات حیاتی ایجاد کردند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران برای بازسازی مناطق سوریه به ویژه مناطقی که متحمل خسارات زیادی از سوی گره تروریستی داعش شده بود، تلاش زیادی کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها