آیا قطر شبکه الجزیره را خواهد بست؟

آیا قطر شبکه الجزیره را خواهد بست؟
شنبه 15 آذر 1399 - 18:45

اعلام خوش بینی محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر درباره حل بحران این کشور با عربستان سعودی و همپیمانانش، به یک هشتگ در شبکه های اجتماعی تبدیل شده است. 

العالم - نبض سوشیال

آنان پرسیدند آیا دوحه شروط عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر درباره مواردی مانند بستن شبکه الجزیره و پایگاه ارتش ترکیه در قطر، قطع رابطه با اخوان المسلمین و پایان دادن به روابط اقتصادی با ایران را پذیرفته است؟

کاربران شبکه های اجتماعی در عربستان سعودی، قطر، بحرین، کویت و عمان، در این زمینه هشتگ #بحران – خلیج (فارس) را منتشر کردند.

کاربران شامل موافقان یا مخالفان حل این بحران هستند و عده ای نیز نسبت به منویات پنهان آمریکا برای پایان دادن به بحران با ضرر زدن به منافع مسلمانان و مقدسات در فلسطین هشدار دادند.

ظبیه عبدالله پژوهشگر قطری نوشت: بحران خلیج (فارس) زخم نیست بلکه گورستان ارزشهایی است که اهالی این منطقه با آن زیستند، در تاریخ بنویسید که هرگز رضایت نمی دهیم و صلح را تشویق نمی کنیم.

فایز النشوان نوشت: بحران خلیج فارس هرگز تمام نمی شود مثلا هیچ نشانه ای از پایان بحران امارات با قطر وجود ندارد.

ترکی الشلهوب امکان پر کردن شکاف ایجاد شده میان ملتها ناشی از بحران خلیج فارس را بعید دانست.

محمد المختار الشنقیطی نوشت: درصورتیکه هشتگهای #بحران – ترامپی یا #بحران – کوشنری به جای #بحران – خلیج (فارس) ایجاد می شد، دقیق تر بود چرا که این بحران با به قدرت رسیدن ترامپ و کوشنر آغاز شد و با رفتن آنان پایان می یابد.


صفحه زندانیان اندیشه درباره دهها نفر در عربستان سعودی سوال کرد که به اتهام خیانت و مزدوری برای قطر در زندان هستند.

پربیننده ترین خبرها