وقتی طرفداران امارات و هادی علناً بجان هم می افتند!

شنبه 15 آذر 1399 - 22:00

هانی بن بریک معاون رئیس شورای انتقالی جنوب یمن (وابسته به امارات) از شدت یافتن اختلاف میان این شورا و دولت منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن درباره اجرای توافق ریاض خبر داد.   

العالم – یمن

وی در یک ویدیو گفت: گروه اخوان المسلمین که بر تصمیم گیریهای دولت هادی سیطره دارند همچنان می خواهند مانع اجرای توافق ریاض شوند.

بن بریک افزود: این گروه به امکان پیروزی نظامی در جنگ و پیشروی به طرف عدن دل خوش کرده است که این موضوع به خودی خود به معنی لغو توافق ریاض است.

وی ادامه داد که این گروه اخوانی به خاطر شکستهای اخیر متجاوزین در یمن قصد دارد به شورای انتقالی برای پذیرش توافق ریاض اما به شکل جدید آن فشار آورد.

توافق جدید میان هادی و شورای انتقالی موسوم به توافق ریاض 2 برای حل اختلاف طرفین امضا شده و مکمل توافق ریاض 1 است که اکتبر 2019 امضا شد.

نیروهای هادی و شورای انتقالی یمن از زمان آغاز تجاوز سعودی به یمن با یکدیگر درگیرند که این درگیری به خاطر رقابت شدید میان عربستان سعودی و امارات بر سر منابع یمن و مناطق نفوذ، تعمیق شده است.

اختلاف میان طرفین به ویژه پس از پیروزی های اخیر نیروهای مردمی و ارتش یمن اوج یافت که آخرین آن آزادی پادگان ماس به عنوان گذرگاه استان مأرب وابسته به نیروهای آل سعود و مزدورانشان توسط نیروهای مردمی و ارتش یمن بود.

پربیننده ترین خبرها