آیا شکست سعودی در یمن با تروریست خواندن انصارالله جبران می شود؟

آیا شکست سعودی در یمن با تروریست خواندن انصارالله جبران می شود؟
يکشنبه 16 آذر 1399 - 08:36

بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان در کنفرانس بین المللی بحرین گفت که دیوید شینکر معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک در سفر اخیرش به مسقط موضوع امکان درج نام انصارالله یمن در فهرست گروههای تروریستی را با مقام های عمانی بررسی کرد.

العالم کشکول

وزیر امور خارجه عمان در سخنان خود مخالفت کشورش با این رویکرد آمریکا را اعلام کرد که البته برای کارشناسان غافلگیر کننده نبود.

در این میان، خبرگزاری رویترز ماه گذشته به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده که قصد درج نام انصارالله در فهرست تروریسم آمریکایی را دارد.

مجله فارین پالیسی آمریکا نیز در همان ایام نوشت: اخبار رسیده حکایت از مخالفت وزارت دفاع آمریکا پنتاگون و کارشناسان وزارت امور خارجه آمریکا با این اقدام ترامپ دارد.

روشن است که این نوع تلاش های مذبوحانه آمریکا در اصل برای حمایت از رژیم صهیونیستی است مانند همان کاری که آمریکا علیه لبنان، سوریه، عراق و درباره برجام به نفع رژیم صهیونیستی انجام داد و در جنایاتی مانند ترور دانشمندان ایرانی و تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران با این رژیم همکاری کرد.

مهمترین نمونه های این همکاری شوم میان آمریکا و رژیم صهیونیستی برای حفظ منافع اسرائیل در منطقه را می توان اینگونه بیان کرد، محاصره شدید اقتصادی لبنان و ضربه زدن به وحدت ملی این کشور از طریق درج نام حزب الله در فهرست تروریسم، حمایت از مزدورانش در لبنان برای به هم زدن آرامش کشور، هدف قراردادن الحشد الشعبی در عراق، اجرای قانون سزار و محاصره بسیار شدید مردم سوریه که رژیم صهیونیستی را دشمن امت عربی و اسلامی می دانند.

امروز پس از آنکه جنبش انصار الله و نیروهای مسلح و نیروهای ملی یمن، تجاوزگری امریکایی اسراییلی سعودی اماراتی را که هدفش کشاندن یمن به سازش با اسراییلی ها بود، به شکست کشانیدند، اینک نوبت یمن شده است تا جنبش انصارالله را در فهرست تروریسم آمریکا قرار دهند و اینگونه از ملت یمن انتقام بگیرند.

روشن است که هدف این اقدام ممانعت از همکاری سازمان های بین المللی با جنبش انصارالله و مجازات ملت یمن است تا کمک های انساندوستانه به مناطق تحت کنترل جنبش انصارالله و نیروهای مسلح یمن نرسد. زیرا که مردم صنعا از طرح ملی حمایت کردند و با طرح شوم مزدوران و ائتلاف متجاوز مخالفت کردند.

ترامپ می خواهد تظاهر کند که این اقدام هدیه ای به بن سلمان قبل از ترک کاخ سفید است تا بیش از نیم ترلیون دلاری که بن سلمان به او تقدیم کرد را اینگونه جبران کند. بن سلمان این مبلغ هنگفت را به ترامپ داد تا در جنگ یمن از او حمایت کند و نیز کمکی برای پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری باشد؛ با این وجود امریکا در تمام اقدامات و تدبایر خود در منطقه خاورمیانه فقط به دنبال منافع رژیم اشغالگر است؛ جنگ ظالمانه تحمیلی علیه ملت یمن و حمایتش از بن سلمان فقط در راستای حفظ منافع "اسراییل" است. و حمایت از "دولت مشروع یمن" فقط برای فریب افکار عمومی است.

اما همانطور که آمریکا در تحقق اهداف "اسراییل"، در عراق و سوریه و لبنان ناکام ماند، اینک در یمن نیز شکست سختی خواهد خورد. سرزمین پاک یمن هیچ گاه تاب تحمل حضور بیگانگان در خاک خود را ندارد. مردانش ذلت ناپذیرند. آنها الگویی درعزت و کرامت و مردانگی نه فقط در میان عربها بلکه در میان تمام ملتهای جهان هستند.

پربیننده ترین خبرها