غرب و رؤیای مقابله با عناصر قدرت ایران

غرب و رؤیای مقابله با عناصر قدرت ایران
دوشنبه 17 آذر 1399 - 13:46

اگر قدرت بازدارندگی موشکی ایران نبود، آمریکا یا رژیم صهیونیستی لحظه ای در حمله به ایران تردید نمی کردند. همین قدرت بازدارندگی است که دیوانه ترین و صهیونیست ترین دولت افراطی آمریکا یعنی دولت ترامپ را مهار کرده است و یک تروریست جنایتکار مثل نتانیاهو را لگام زده است.

العالم - تحلیل روز

ساده لوحانه است که بخواهیم سیاست خارجی آمریکا را بر حسب وابستگی حزبی رئیس جمهور این کشور ارزیابی کنیم؛ این کشور هرگز سیاست خود را بر اساس گرایش و سلیقه رئیس جمهور خود تغییر نمی دهد مخصوصا وقتی که پای "اسرائیل" وسط باشد چرا که هر رئیس جمهوری که در این کشور به قدرت می رسد برای عرض ارادت و خدمت به این رژیم از دیگران گوی سبقت را می رباید و سعی می کند همه امکانات آمریکا را برای حمایت از این رژیم و مقابله با دشمنان آن، به کار بگیرد. با این حال برخی رؤسای جمهور کار را به جایی می رسانند که منافع این رژیم را حتی بر منافع آمریکا ترجیح می دهند؛ البته ناگفته پیداست که نمی توان به راحتی منافع این دو را از هم تفکیک کرد.

دشمنی بیش از چهل ساله رؤسای جمهور این کشور اعم از جمهوری خواه و دموکرات با جمهوری اسلامی ایران، گواهی بر این مدعاست. آنها دست به تحریم و محاصره اقتصادی ایران زدند و جنگ 8 ساله را توسط صدام و با پول کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس بر این کشور تحمیل کردند و جنگ فرقه ای و مذهبی نفرت انگیزی را بر ایران تحمیل کرده اند فقط به این دلیل که حمایت اصولی و ثابت از آرمان فلسطین بخشی از سیاست های اصیل این کشور است و همه شایعه پراکنی ها و اتهاماتی که رسانه های محور شرارت و ارتجاع عربی، آمریکایی و صهیونیستی با عناوینی چون "صدور انقلاب"، "ترویج تشیع" و "دشمنی با اهل سنت و عربها " پخش کرده اند صرفا ترفندی برای فریب برخی عرب ها و مسلمانان ساده دل است.

غرب مثلا "پیشرفته و متمدن" هر نوع سلاحی که توانست اعم از هواپیما، موشک، تانک، زرهپوش، توپخانه، سلاح های شیمیایی، ماهواره و همه نوع تجهیزات پیشرفته تجسسی در اختیار صدام برای حمله به ایران قرار داد و خود هم مستقیم در حمله به ملت در طول 8 سال جنگ تحمیلی شرکت کرد. مخصوصا آمریکا در سال 1988 با شلیک به هواپیمای مسافربری ایران بر فراز خلیج فارس، 300 مسافر را که اغلب زن و کودک بودند به شهادت رساند همچنین بارها نفت کش ها و بنادر ایران را بمباران کرد.

وزیر خارجه آلمان چند روز قبل گفت که توافق هسته ای باید توسعه یابد و برنامه موشکی ایران و نقش این کشور در منطقه را هم شامل شود و تا قبل از این اتفاق نباید به برجام بازگشت. این در حالی است که آلمان از بزرگترین فروشندگان سلاح های شیمیایی به صدام در طول جنگ ساله بود و این دیکتاتور دیوانه هم این سلاح ها را همه جا به صورت کور و وحشیانه نه تنها علیه نیروهای ایرانی بلکه علیه مردم عادی در شهرهای مریوان و بانه و سردشت و سومار و پیرانشهر و نودشه و شماری از روستاهای استان کرمانشاه به کار گرفته وباعث شهادت هزاران تن از شهروندان عادی در این شهرها به خصوص کودکان و زنان بی دفاع شد و بسیاری از قربانیان این سلاح هنوز هم از عوارض گازهای سمی که دولت آلمان در اختیار صدام قرار داده بود، رنج می برند.

نکته قابل توجه این است که غرب به خصوص آمریکا، آلمان، انگلیس و فرانسه این جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت را که صدام با سلاح های مرتکب شده است را محکوم نکردند، حتی وقتی که ایران اسناد و فیلم هایی از حمله شیمیایی نیروهای صدام به شهر حلبچه عراق در اختیار این غرب به اصلاح متمدن قرار داد باز هم این جنایات را محکوم نکردند. در این جنایت فجیع که در روزهای 16 و 17 مارس 1988 به وقوع پیوست، در همان دقایق نخست، بیش از 5000 انسان کشته شدند و هزاران تن دیگر در روزها و هفته ها و ماه ها و حتی سالها بعد، بر اثر استنشاق گازهای سمی جان خود را از دست دادند و اسنادی که ایران از این جنایت فجیع ارائه کرد، ذره ای وجدان مرده غرب تحریک نکرد.

تجربه تلخ ایران از سال ها جنگ تحمیلی و خودداری جهانیان از فروش حتی یک موشک به ایران برای اینکه بتواند از خود دفاع کند، این کشور را بر آن داشته است تا با تکیه بر هوش و توان فرزندان خود در کوتاه تری زمان برنامه موشکی خود را راه بیندازد و رؤیای آمریکا و رژیم صهیونیستی برای حمله نظامی به ایران را برای همیشه از بین ببرد.

ایران به برکت قدرت موشکی خود توانست برنامه هسته ای صلح آمیز خود را هم راه اندازی کند بدون اینکه ابرقدرت جهان جرأت توقف این برنامه را داشته باشد. ایران به لطف بازدارندگی موشکی خود توانست یکی از بزرگترین جنبش های علمی جهان را در خاورمیانه پی ریزی کند و در چندین زمینه به خودکفایی کامل برسد. این امر، آمریکا و رژیم صهیونیستی را بر آن داشت تا با شگردی پست و حقیرانه برای توقف رسد علمی ایران، دانشمندان این کشور را ترور کند.

وجود کشوری برخوردار از توان بازدارندگی موشکی آنهم در سایه فرماندهانی که هر گونه تعرض آمریکایی را با قدرت پاسخ می دهند، واشنگتن به اتفاق دیگر کشورهای غربی را بر آن داشت تا حمله به این قدرت بازدارنده را در رأس اولویت های استراتژیک خود قرار دهند و همین امر نشان می دهد که چرا دولت هایی که در آمریکا روی کار می آیند به خصوص دولت ترامپ، و دولت های غربی این همه تلاش می کنند برنامه موشکی ایران را هم ضمیمه توافق هسته ای کنند تا ایران را به کلی از عناصر قدرت محروم کرده و آن را تبدیل به لقمه راحتی برای آمریکا و رژیم صهیونیستی کنند.

حتی انسان های ساده لوح هم می دانند که اگر قدرت بازدارندگی موشکی ایران نبود، آمریکا یا رژیم صهیونیستی لحظه در حمله به ایران تردید نمی کردند. همین قدرت بازدارندگی است که دیوانه ترین و صهیونیست ترین دولت افراطی آمریکا یعنی دولت ترامپ را مهار کرده است و یک تروریست جنایتکار مثل نتانیاهو را لگام زده است. همچنین غربی های دورو مثل هایکو ماس، وزیر خارج آلمان و دیگر طرف های اروپایی منافق را هم مهار کرده است؛ کسانی که در ظاهر توافق هسته ای را امضا می کنند اما در عمل برای گرفتن قدرت ایران نقشه می کشند.

  • نجم الدين أمين - العالم

پربیننده ترین خبرها