تداوم اختلافات در کنگره آمریکا؛ احتمال تعطیلی دولت فدرال

تداوم اختلافات در کنگره آمریکا؛ احتمال تعطیلی دولت فدرال
دوشنبه 17 آذر 1399 - 16:30

قانونگذاران آمریکایی در صدد هستند بر سر لایحه بودجه ای با هدف جلوگیری از تعطیلی دولت فدرال به توافق برسند.

العالم ـ آمریکا

به گزارش خبرگزاری فرانسه، قانونگذاران آمریکایی در حالی در تقلای حل اختلافات و توافق بر سر این لایحه بودجه برای جلوگیری از تعطیلی دولت فدرال و همچنین اختصاص بودجه دفاعی هستند که به نظر می رسد زمان در حال از دست رفتن است.

قانون بودجه فعلی فدرال در ۱۱ دسامبر(۲۱ آذر) منقضی می شود. اگر اعضای کنگره نتوانند بر سر یک قانون بودجه جدید تا ۱۱ دسامبر به توافق برسند، چالش های مالی برای دولت آمریکا ایجاد خواهد شد.

برای جلوگیری از تعطیلی دولت فدرال، کنگره می توانست یک قانون موقت را برای چند روز تصویب کند تا زمان کافی از این مقطع زمانی تا تعطیلات کریسمس(۱۱دی) برای دستیابی به یک توافق سالانه در مورد بودجه ۲۰۲۱میلادی داشته باشد.

سران دموکرات و جمهوری خواهان کنگره اعلام کرده اند که آنها تمایل دارند این لایحه بودجه شامل بسته تدابیر اقتصادی برای مقابله با کرونا باشد که پیشتر محور مذاکرات سخت میان قانونگذاران بود.

قانونگذاران کنگره ماههاست برای تصویب این لایحه بودجه مذاکره کرده اند اما تاکنون در مورد مسائلی همچون چگونگی صرف بودجه و اینکه این بودجه برای چه بخش هایی اختصاص یابد، نتوانسته اند به نقاط مشترک برسند.

سناتورهای دموکرات و جمهوری خواه و تیم هایشان طی دو روز گذشته بر روی یک پیش نویس متن لایجه با جزئیات کار کرده اند که سرنوشت آن در این هفته مشخص می شود.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با این موضوع موافقت کرده که این پیشنهاد پایه ای برای مذاکرات بر روی متن نهایی شود اما میچ مک کانال رهبر اکثریت سنا و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که باید این لایحه را برای تبدیل شدن به قانون امضا کند، مواضع خود را آشکارا اعلام نکرده اند.

به گزارش ایرنا، در عین حال اعضای کنگره امیدوارند به سرعت بودجه دفاعی پنتاگون را تصویب کنند. لوایح بودجه دولت آمریکا زمان‌بندی شده هستند و در صورتی که بودجه بعدی تا موعد مشخصی تصویب نشود، دولت وارد وضعیت تعطیل می‌شود. همین موجب شده تا دولت‌ها و ادوار مختلف کنگره از این ضرب‌الاجل‌های زمانی به عنوان اهرمی برای تایید سیاست‌ها و طرح‌های مد نظر خود استفاده کنند.

پربیننده ترین خبرها