کمیته دفاع از حقوق بشر در شبه‌جزیره عربستان بازداشت علمای دینی را محکوم کرد

کمیته دفاع از حقوق بشر در شبه‌جزیره عربستان بازداشت علمای دینی را محکوم کرد
دوشنبه 17 آذر 1399 - 20:58

کمیته دفاع از حقوق بشر در شبه‌جزیره عربستان در بیانیه‌ای، اقدام وحشیانه رژیم سعودی به بازداشت علمای دینی را محکوم کرد.

العالم- عربستان سعودی

به گزارش العالم، کمیته دفاع از حقوق بشر در شبه‌جزیره عربستان در بیانیه خود تأکید کرد، روش‌های سرکوب‌گرانه رژیم سعودی و آزار و اذیت علمای دینی اصلاح‌طلب، اندیشمندان، شخصیت‌های دانشگاهی و فعالان آزادی بیان و بازداشت آنها دروغ بودن ادعاهای اصلاح‌طلبانه "محمد بن‌سلمان" ولیعهد سعودی را فاش می‌سازد و در واقع، چنین اقداماتی نشان‌دهنده تلاش او برای سلطه‌طلبی و اقتدارگرایی و نیز محدود کردن آزادی‌ها و خفه کردن صداها است.

این بیانیه با اشاره به بازداشت "سید هاشم الشخص" روحانی شیعه از شهر "الاحساء" طی روز یکشنبه، تأکید کرده است که رژیم آل‌سعود چنین بازداشت‌هایی را در چارچوب سرکوب هدفمند علمای دینی این منطقه شیعه‌نشین انجام می‌دهد؛ علمایی که در حال انجام وظیفه طبیعی خود در جامعه و آموزش احکام دین‌شان به مردم هستند.

کمیته مذکور در پایان بیانیه، از جامعه جهانی خواسته است سرپوش سیاسی برای این رژیم دیکتاتوری ایجاد نکند و میدان را برای نهادهای مدافع حقوق بشر فراهم کند تا اقدامات سرکوب‌گرانه این رژیم و کشتار فعالان را افشا و علیه آن شکایت کنند و متهمان به ارتکاب جنایات را تحت محاکمه و مجازات قرار دهند.

نیروهای امنیتی سعودی، روز یکشنبه پس از محاصره کامل منطقه‌ای از شهر شیعه‌نشین الأحساء، به منزل این عالم دینی وارد شده و او را بازداشت کردند.

مأموران سعودی، بدون اینکه دلایل این بازداشت را اعلام کنند اقدام به هجوم و نیز تخریب اموال زدند.

علامه سید هاشم الشخص از علمای بارز حجاز است که دارای جایگاه علمی و اجتماعی بالایی در نزد شیعیان "منطقه شرقیه" می‌باشد.

پربیننده ترین خبرها