چرا بیتار اورشلیم؛ با آنهمه تنفر از عرب و فلسطینی ها!

چرا بیتار اورشلیم؛ با آنهمه تنفر از عرب و فلسطینی ها!
سه شنبه 18 آذر 1399 - 08:22

اگر از حمد بن خلیفه آل نهیان بپرسید چرا میلیون ها دلار در تیم اسرائیلی "بیتار اورشلیم" سرمایه گذاری کردی، آیا می توانید انتظار داشته باشید جواب قانع کننده ای بشنوید؟ بعید می دانم. اگر خیلی اصرار کنید پاسخ خواهد داد: به من اینطوری دستور داده بودند که این کارها را انجام بدهم من هم فقط دستور را اجرا کردم.

العالم- تحلیل روز

باشگاه بیتار اورشلیم که امارات 50 درصد از سهام آن را خریداری کرده است، کانون تجمع شماری از صهیونیست های افراطی و شهرک نشینان صهیونیستی است و شعار هواداران این باشگاه – که شعار اصلی آن هم به حساب می آید – "مرگ بر عرب" است. چند سال پیش وقتی که یک بازیکن مسیحی به نام علی محمد با مدیریت این باشگاه قرارداد امضا کرد، جنجال بزرگی به پا شد به طوری که مدیر باشگاه او را مجبور کرد پیش از امضای قرارداد اسمش را عوض کند. هواداران این باشگاه، هر بار که این باشگاه با یک تیم عرب مسابقه دارد، به عرب و مسلمانان و پیامبر بزرگ اسلام اهانت می کنند و امروز در کمال شگفتی امارات ظرف کمتر از سه ماه از امضای توافق سازش با رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این باشگاه را خریده است.

سردمداران امارات با این کار انگار به عربها و مسلمانان این پیام را داده اند که نه تنها در سطوح سیاسی بلکه در سطح اجتماعی هم با رژیم اشغالگر قدس پیمان استراتژیک می بندند و از همه عجیب تر این است که نام این باشگاه دقیقا همان چیزی است که فلسطینی ها بیش از 72 سال است که برای اثبات حق خود در این شهر مقدس با همه ابزارها و مکانات موجود سرسختانه با اشغالگران می جنگند و در این راه هزاران شهید تقدیم کرده اند. اما اکنون برادران هم زبانشان به میدان آمده تا با احترام نسبت به اشغالگران، این شهر مقدس را تقدیم صهیونیست ها کرده و از هیچ نوع حمایت مادی و معنوی از این رژیم دریغ نکرده اند.

پیش از امارات و بحرین و سودان، مصر و اردن، پس از چندین جنگ بین المللی با این رژیم، سرانجام توافق صلح امضا کردند؛ البته توافق سازشی که این دو کشور امضا کردند از حد سازش سیاسی بین حکومت ها فراتر نرفت در حالی که ملت هایشان همچنان سازش با اشغالگران را رد می کنند و هر کس را که بر خلاف رویکرد مردمی اقدام به برقراری رابطه با این رژیم کند، به شدت محکوم و تحریم کرده و او را خائن می دانند. نحوه برخورد مردم با "محمد رمضان"، هنرپیشه مصری که با خواننده اسرائیلی در دبی عکس گرفته بود، گواهی بر این مدعاست. مردم کاری با او کردند که شهرت و حیثیت چندین ساله اش به فنا رفت. چه بسیار وزرشکاران، سینماگران، اندیشمندان و هنرمندانی که حاضر به شرکت در جشنواره یا رویدادی نشدند فقط به این دلیل که یک اسرائیلی در آن رویداد حضور داشت.

وقتی که تل آویو توافق سازش با مصر و اردن را سازش سرد توصیف می کند باید روابط با امارات و بحرین را روابط صمیمانه توصیف کند.

  • فارس الصرفندی

پربیننده ترین خبرها