یمن فریاد "کمک" سر می دهد

یمن فریاد
سه شنبه 18 آذر 1399 - 13:51

محمد علی الحوثی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، هشتگ "محاصره آمریکا قاتل ملت یمن است" را راه اندازه کرد.

العالم-داغ های مجازی

وی یمنی ها و همه ملت های عرب و مسمان را به حمایت از مردم یمن دعوت کرد. همچنین از کودکانی که در میان سکوت مجامع بین المللی، هرروز با حمله های هوایی ائتلاف متجاوز عربستان-امارات کشته می شوند.

این کمپین در وضعیتی شکل گرفته که تنش های نظامی و محاصره ای که متجاوزان بی رحمانه بر ملت یمن روا داشته اند روز به روز افزایش می یابد. سازمان ملل نیز زنگ خطر بحران های انسانی یمن را که نتیجه تجاوزهای شش ساله به آن است، به صدا درآورد.

فعالان مجازی عرب و یمنی از سازمان ملل خواستار اقدامی جهت متوقف کردن تجاوزات و رفع محاصره شدند، بخصوص در سایه انتشار ویروس کرونا که بحران را در این سرزمین آسیب دیده تشدید می کند. آنها همچنین از جامعه بین المللی خواستار محاکمه ایالات متحده شدند که از ائتلاف متجاوز سعودی، چه با سلاح چه در مجامع بین المللی حمایت می کند.

محمد عبدالسلام رئیس هیئت مذاکره کننده یمنی گفت: بی توجهی بین المللی به محاصره یمن درحالی‌که محاصره چهره دیگر تجاوز است، قابل درک نیست. وی افزود: هر رویکردی که توقف تجاوز و رفع محاصره را باهم در نظر نگیرد، محکوم به شکست است.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران با بیان اینکه ریاض مسئول بسیاری از مشکلات جهان عرب، جنگ و قحطی در یمن و برخی مشکلات از شمال آفریقا تا جنوبی شرقی آسیا است گفت: تعداد زیادی از مدارس تکفیری تحت حمایت مالی عربستان هستند.

پربیننده ترین خبرها