آغاز عرضه واکسن کرونا در انگلیس

آغاز عرضه واکسن کرونا در انگلیس
سه شنبه 18 آذر 1399 - 09:45

نتایج استفاده گسترده از واکسن کرونا در انگلیس می‌تواند برای بسیاری از کشورها جالب باشد.

العالم - اروپا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از آسوشیتدپرس، مقامات بهداشتی انگلیس عرضه نخستین دوزهای واکسن کرونا را آغاز کرده اند. انتظار می‌رود این اتفاق به تدریج در سایر کشورها نیز رخ دهد.

روز سه‌شنبه نخستین دوزهای واکسن شرکت فایزر در یکی از شبکه‌های سراسری بیمارستانی انگلیس عرضه می‌شود. مرحله نخست طرح دولت انگلیس برای عرضه واکسن کرونا، "V-Day" (روز پیروزی) نام گرفته است.

مقامات بهداشتی انگلیس از مردم خواسته‌اند صبور باشند چرا که در مراحل نخست، واکسن کرونا تنها در اختیار جمعیت‌های در معرض خطر قرار خواهد گرفت. کارکنان بهداشتی انگلیس با بیماران برای دریافت واکسن تماس می‌گیرند اما اکثر آنها باید تا سال ۲۰۲۱ صبر کنند تا دوزهای بیشتری از واکسن عرضه شود.

در این مرحله، ۸۰۰ هزار دوز واکسن به افراد بالای ۸۰ سال داده می‌شود که یا در بیمارستان بستری هستند و یا قرار است برای معاینات معمول مراجعه کنند. کارکنان خانه‌های سالمندان و مراکز نگهداری بیماران نیز در این مرحله واکسینه می‌شوند. سایرین باید همچنان صبور باشند.

کاخ باکینگهام از اظهار نظر درباره این موضوع که آیا ملکه الیزابت دوم (۹۴ ساله) و همسرش شاهزاده فیلیپ (۹۹ ساله) برای نمایش عمومی اطمینان به این واکسن انتخاب و واکسینه خواهند شد یا خیر، امتناع کرد.
مقامات حوزه بهداشت در سایر کشورها اتفاقات مرتبط با عرضه واکسن در انگلیس را به دقت تحت نظر گرفته اند.

پربیننده ترین خبرها