کره جنوبی میلیون‌ها دوز واکسن کرونا می‌خرد

کره جنوبی میلیون‌ها دوز واکسن کرونا می‌خرد
سه شنبه 18 آذر 1399 - 13:47

سئول در تلاش است به میلیون‌ها دوز واکسن کرونا دسترسی داشته باشد.

العالم - آسیا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، کره جنوبی اعلام کرد قراردادهایی را برای واکسیناسیون کرونای ۴۴ میلیون نفر در سال ۲۰۲۱ امضا کرده است. اما در اجرای واکسیناسیون تعجیل نخواهد کرد تا بتواند عوارض احتمالی آن را رصد کند.

این در حالی است که کره جنوبی در هفته‌های اخیر با افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ مواجه شده است. البته این کشور توانسته است تا حدود زیادی از تبدیل شدن معضل کووید-۱۹ به یک بحران فراگیر جلوگیری کند.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت کره جنوبی، سئول ۳۴ میلیون دوز واکسن را از شرکت‌های استرا زنیکا، فایزر، مودرنا و جانسون خریداری می‌کند و ۱۰ میلیون دوز دیگر نیز از طریق سازمان جهانی بهداشت در اختیار این کشور قرار خواهد گرفت.

ورود این واکسن‌ها به کره جنوبی تا ماه مارس سال آینده (اواسط اسفند) آغاز خواهد شد و فرایند واکسیناسیون گسترده احتمالاً در ۶ ماه دوم سال ۲۰۲۱ در دستور کار قرار خواهد گرفت.

دولت کره جنوبی ۱.۲ میلیارد دلار را برای تهیه واکسن کرونا به بودجه سال آینده این کشور افزوده است. در نخستین مرحله، افراد سالمند، کارکنان حوزه بهداشت و افراد دارای شرایط پزشکی خاص بر ضد کرونا واکسینه خواهند شد.

بنا بر اعلام مقامات بهداشتی، در ۲۴ ساعت منتهی به بامداد سه‌شنبه ۵۹۴ نفر در این کشور به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده اند. تا کنون ۳۸ هزار و ۷۵۵ نفر در کره جنوبی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و ۵۵۲ نفر بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها