ادعای نیروهای ژنرال حفتر در خصوص رهگیری کشتی ترکیه در سواحل لیبی

ادعای نیروهای ژنرال حفتر در خصوص رهگیری کشتی ترکیه در سواحل لیبی
سه شنبه 18 آذر 1399 - 19:12

نیروهای وابسته به ژنرال حفتر مدعی رهگیری یک کشتی ترکیه در سواحل لیبی شدند.

العالم - لیبی

نیروهای وابسته به «ژنرال خلیفه حفتر» در لیبی اواخر دوشنبه شب مدعی رهگیری یک کشتی تجاری ترکیه با پرچم جامائیکا شدند. این کشتی عازم بندر «مصراته» در غرب لیبی بود.

روزنامه «دیلی صباح» در این باره نوشت که کشتی تجاری «مبروکا» در حالیکه با 17 خدمه عازم بندر مصراته در غرب لیبی بود توسط نیروهای وابسته به ژنرال حفتر رهگیری شد. سخنگوی ارتش ملی لیبی وابسته به حفتر نیز گفته است که این کشتی تجاری حاوی کانتینهایی بود، اما بازرسی نشدند.

به گفته مقامات ژنرال حفتر، این کشتی عازم بندر تحت کنترل سراج که مورد حمایت دولت ترکیه قرار دارد، بود نیروهای وابسته به حفتر مدعی شدند که این کشتی بدون توجه به تماس‌ها وارد منطقه ممنوعه شده بود و حاوی «دارو» بود.خبرگزاری آناتولی نیز گزارش داده که حال خدمه کشتی مبارک خوب است.

لیبی بعد از سرنگونی دولت معمّر القذافی توسط ائتلاف ناتو به سرکردگی آمریکا در سال ۲۰۱۱، تا سال ۲۰۱۵ فاقد دولت بود تا اینکه بر اساس توافق صخیرات مغرب، دولت وفاق ملی با نظارت سازمان ملل تشکیل شد. با این حال حفتر این دولت را به رسمیت نشناخت.

دولت وفاق ملی لیبی مورد حمایت ترکیه، ایتالیا و قطر بوده و از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده است. با این حال دولت مصر، امارات، عربستان سعودی این دولت را به رسمیت نمی‌شناسند و از دولت موازی (دولت طبرق) و ژنرال خلیفه حفتر، حمایت می‌کنند؛ مصر همچنین در مقطع اخیر سطح آمادگی‌های نظامی خود را برای مداخله نظامی در لیبی به منظور حمایت از نیروهای ژنرال حفتر بالا برده بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها