۲۶ اسفند، تاریخ پیشنهادی برای انتخابات مجدد در فلسطین اشغالی

۲۶ اسفند، تاریخ پیشنهادی برای انتخابات مجدد در فلسطین اشغالی
چهارشنبه 19 آذر 1399 - 13:40

طرح پیشنهادی برای انحلال پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) در پی تصویب در کمیته بررسی‌کننده، یک گام دیگر به رأی‌گیری در جلسه عمومی نزدیک‌تر شد و احتمال برگزاری انتخابات مجدد در فلسطین اشغالی را افزایش داد.

العالم _ فلسطین اشغالی

حزب «آبی‌وسفید» به ریاست «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، امروز (چهارشنبه) طرح انحلال کنست را با تاریخ پیشنهادی برای برگزاری انتخابات مجدد در فلسطین اشغالی همراه کرد.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، کمیته مسکن کنست - به عنوان کمیته بررسی‌کننده طرح انحلال کنست - امروز با رأی‌های مثبت نمایندگان حزب آبی‌وسفید و دیگر احزب اپوزیسیون، طرح انحلال را تصویب کرد تا برای رأی‌گیری نهایی به صحن عمومی برود.

«ایتان گینزبِرگ»، دبیر فراکسیون حزب آبی‌وسفید در کنست که ریاست کمیته مسکن را نیز برعهده دارد، گفت تاریخ پیشنهادی برای برگزاری انتخابات در طرح انحلال کنست، ۱۶ مارس (۲۶ اسفند) است.

با این حال، «یاریو لِوین» رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی اصرار دارد تاریخ برگزاری انتخابات در پی اجماع همه فراکسیون‌های کنست باید تعیین شود، نه با پیشنهاد یک حزب.

به نوشته جروزالم‌پست، طرح انحلال کنست روز دوشنبه در صحن عمومی به رأی گذاشته می‌شود و گینزبرگ نیز ابراز امیدواری کرد که هفته آینده این طرح به قانون تبدیل شود.

در صورت تصویب شدن این طرح، کمیته مرکزی انتخابات رژیم صهیونیستی، ۹۰ روز مهلت خواهد داشت تا برای برگزاری انتخابات در تاریخ پیشنهادی تدارکات لازم را انجام دهد.

جروزالم‌پست اما نوشت که هنوز هم در صورت توافق گانتز با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم بر سر لایحه بودجه، امکان لغو این طرح و عدم برگزاری انتخابات جدید وجود دارد.

پیش از این، گینزبرگ گفته بود حزب آبی‌وسفید تمایل دارد چهارمین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی طی دو سال اخیر، «فوراََ و در سریعترین زمان ممکن» برگزار شود.

گانتز نیز با بیان اینکه نتانیاهو منافع خودش را به منافع همگانی ترجیح داده، گفت اختلافات آن دو به حدی زیاد است که برگزاری انتخابات جدید و انحلال کنست قطعی است.

فارس

پربیننده ترین خبرها