توافق قسد با دمشق و مسکو برای مقابله با اقدامات ترکیه

توافق قسد با دمشق و مسکو برای مقابله با اقدامات ترکیه
چهارشنبه 19 آذر 1399 - 16:28

شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به "نیروهای دموکراتیک سوریه" (قسد) روز چهارشنبه از تشکیل اتاق عملیات مشترک با دو ارتش سوریه و روسیه برای مقابله با حملات ترکیه در شمال سوریه خبر دادند.

العالم - سوریه

نیروهای قسد و دو ارتش سوریه و روسیه برای مقابله با حملات نیروهای وابسته به ترکیه توافق‌نامه همکاری امضا کردند.

طبق این توافق‌نامه،‌ سه ایست نظارت و بازرسی متشکل از نیروهای روسیه، سوریه و کرد در ورودی‌های شمالی،‌ شرقی و غربی عین عیسی در شمال استان رقه ایجاد می‌شود.

در تازه ترین تحولات مربوط به حملات ترکیه به سوریه،‌ نیروهای ترکیه و جناح های مخالف مسلح سوریه که توسط آنکارا پشتیبانی می شوند، اخیرا منطقه ابوراسین واقع در حسکه در شرق سوریه را هدف قرار دادند.

ترکیه به بهانه مبارزه با کُردهای سوریه و حفظ مرزهای خود حملات به سوریه را آغاز کرد.این کشور برای عقب راندن شبه نظامیان کُرد سوری از مناطق مرزی الرقه و الحسکه سوریه، عملیات نظامیچشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد.

یکی از اهداف ترکیه از این عملیات نظامی ایجاد منطقه امن در شمال سوریه، حد فاصل شهرهای رأس العین و تل ابیض به طول ۱۲۰ کیلومتر و عمق ۳۰ کیلومتری از مرزهای ترکیه بوده است.

آنکارا طی ماه‌های اخیر تجهیزات نظامی گسترده‌ای را به پست‌های دیده‌بانی خود در منطقه کاهش تنش ادلب منتقل کرده و همچنان به حملات خود علیه پایگاه‌های نیروهای قسد در حومه رقه ادامه می‌دهد.

گروه‌های تروریستی وابسته به تحریر الشام و سایر گروه‌های تروریستی متحد این گروهک از جمله تروریست های خارجی که از مرزهای ترکیه وارد سوریه شده اند و در استان های ادلب و حسکه گسترش یافته اند، از انواع سلاح هایی که ترکیه در اختیار آنها قرار می دهد در حمله به نیروهای ارتش سوریه، روستاها، شهرها و غیرنظامیان سوری استفاده می کنند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها