خروج نظامیان ترکیه از سه مقر دیگر در حلب سوریه

خروج نظامیان ترکیه از سه مقر دیگر در حلب سوریه
پنج‌شنبه 20 آذر 1399 - 11:48

منابع محلی حاضر در غرب حلب خبر دادند که نظامیان ترکیه خروج خود را از مقرهای «خان طومان»، «الراشدین» و «الصرمان» آغاز کردند.

العالم - سوریه

منابع محلی حاضر در غرب حلب واقع در شمال سوریه از آغاز خروج نظامیان ترکیه از سه مقر خود در این استان خبر می‌دهند.

این منابع به پایگاه خبری «شفق نیوز» گفتند که نظامیان ترکیه امروز پنجشنبه خروج خود را از مقرهای «خان طومان» در ریف جنوی حلب، «الراشدین» در ریف غربی حلب و «الصرمان» در ریف شرقی شرقی ادلب آغاز کردند.

این مقرهای نظامیان ترکیه در محاصره نیروهای ارتش سوریه قرار دارد و آنکارا مجبور شده است که مانند چند مقر دیگر خود در شمال سوریه، از این مناطق خارج شود.

به گفته این منابع، بیش از بیست اتوبوس و کامیون خالی متعلق به ترکیه صبح امروز وارد الراشدین شدند تا سربازان و تجهیزات نظامی این کشور را به سمت «جبل الزاویه» انتقال دهند. این منطقه، مشرف بر مسیر راهبردی «ام-۴» است که حلب را به دمشق متصل می‌کند.

پایگاه نظامی الراشدین، چهارمین مقری است که ترکیه در ریف حلب از آن خارج می‌شود. طی دو ماه گذشته، نظامیان ترکیه از مقرهای «قبتان الجبل»، «عندان» و «الشیخ عقیل» در شمال حلب خارج شدند. در حال حاضر مقرهای «الزربه» و «العیس» در جنوب حلب، در تصرف نیروهای ترکیه قرار دارد. ارتش سوریه این دو مقر را نیز محاصره کرده است.

منابع خبری معارض در سوریه اواخر مهرماه اعلام کرده بودند که نظامیان ترکیه در حال برچیدن پستهای دیدبانی خود در «مورک»، «شیر مغار»، «الصرمان» و «معر حطاط» در دو استان حماه و ادلب هستند.

اما این منابع ادعا کردند که نظامیان ترکیه در «کنصفرة» و «قوقفین» در ریف جنوبی إدلب و روستای «العنکاوی» در «سهل الغاب» واقع در غرب حماه مستقر خواهند شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها