واکنش روسیه به اتهامات غرب در باره مداخله در امور کشورها

واکنش روسیه به اتهامات غرب در باره مداخله در امور کشورها
پنج‌شنبه 20 آذر 1399 - 12:04

وزیر امورخارجه روسیه اتهامات غرب در باره مداخله روسیه در امور کشورها را بی‌اساس خواند و گفت: غرب از این اتهامات پوچ با هدف فشار بر مسکو استفاده می کند.

العالم ـ اروپا

سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه روز پنجشنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی راشاتودی گفت: غرب می تواند به بهانه های گوناگون، روسیه را به مداخله در امور کشورهای دیگر متهم کند.

وی افزود: اخیرا ما را به مداخله در امور داخلی بلاروس متهم کردند و به تازگی هم به مداخله در امور منطقه قره باغ متهم شدیم که گویا برای تحکیم موقعیت ژئوپلیتیکی خود علیه غرب این کار را کردیم و با ترکیه برای تقسیم این منطقه به توافق رسیدیم تا غرب نتواند موقعیت خود را درمنطقه تحکیم بخشد.

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: چنین منطقی بر تحلیلگران سیاسی در اروپا و آمریکا و بویژه جزیره انگلیس حاکم است.

به گفته لاوروف، مسکو برای هر وضعیتی آماده است. در روزهای اخیر در گزارشی خواندم که کنگره آمریکا تحریم هایی را علیه دولت اتحادی روسیه و بلاروس وضع می کند زیرا چنین دولتی وجود دارد و برخی از آن بخاطر اینکه نمی توانند در بلاروس انقلاب رنگی برپا کنند، خوششان نمی آید.

وی ادامه داد: به این ترتیب بهانه های زیادی خواهند یافت تا روسیه را متهم کنند. غرب نه فقط می تواند این بهانه ها را جستجو کند بلکه دلایل بی اساس و واهی برای متهم کردن روسیه بیابد.

در ماه نوامبر مجلس نمایندگان کنگره آمریکا قانونی را تصویب کرد که به رئیس جمهوری آمریکا اختیار می دهد مانع از سفر اعضای کمیسیون انتخاباتی بلاروس شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها