واکنش فلسطین به واردات کالاهای کرانه باختری در امارات با برچسب «کالاهای اسرائیلی»

واکنش فلسطین به واردات کالاهای کرانه باختری در امارات با برچسب «کالاهای اسرائیلی»
پنج‌شنبه 20 آذر 1399 - 12:15

عضو سازمان آزادی بخش فلسطین در واکنش به واردات کالاهای کرانه باختری در امارات با برچسب «کالاهای اسرائیلی» اظهار داشت که این اقدام ابوظبی، اشغالگران را در جنایت علیه فلسطینیان گستاخ‌تر می‌کند.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از خبرگزاری آناتولی، «واصل ابو یوسف» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین درباره واردات کالاهای تولید شده در شهرک های صهیونیست نشین در اراضی اشغالی به امارات که ابوظبی آنها را تحت عنوان کالاهای اسرائیلی وارد میکند اعلام کرد که این اقدام در چارچوب تلاش برای اعطای برگ برنده های بیشتر به رژیم اشغالگر صهیونیستی و معافیت این رژیم از مجازات جنایت های آن است.

وی تاکید کرد که امارات با این کار ثابت می کند مسئله فلسطین برای این کشور یک موضوع حاشیه‌ای و غیرقابل اهمیت بوده که ما نمی‌توانیم این را بپذیریم.

این مسئول فلسطینی اظهار داشت که استفاده از اصطلاح «یهودا و سامره» برای منطقه «کرانه باختری رود اردن» در راستای هماهنگی با رژیم اشغالگر صهیونیستی بوده و بیشترین آسیب را به فلسطین وارد می کند.

ابویوسف خاطرنشان کرد، اتفاقاتی که در روابط کشورهای عربی از جمله امارات در عادی سازی با رژیم اشغالگر و بازاریابی برای کالاهای تولید شده در شهرک های صهیونیست نشین فلسطین اشغالی رخ می‌دهد همگی در چارچوب تلاش برای حذف همه مسائل مربوط به دولت فلسطین است.

عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین افزود، تلاش برای تحمیل عادی سازی یک ضربه جدی به مسئله فلسطین بود و با قطعنامه های بین المللی مغایرت داشت. توافق های سازش کشورهای عربی با رژیم جنایتکار صهیونیستی در واقع چراغ سبزی برای ادامه جنایت‌های این رژیم است که نه تنها مجبور به پاسخگویی در قبال تجاوزاتش نشده ، بلکه پاداش هم دریافت می کند.

وی در واکنش به اظهارات «حمد بوعمیم»، مدیر اتاق بازرگانی دبی که گفته بود امارات با کالاهای تولید شده در شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری اشغالی به ‌عنوان واردات کالاهای اسرائیلی برخورد می کند این اظهارات را بیان کرد.

روز گذشته مدیر اتاق بازرگانی دبی در سخنانی اعلام کرد که کشورش میان محصولات وارداتی از رژیم صهیونیستی و محصولات وارد شده از شهرک‌های غیرقانونی و یهودی نشین در کرانه باختری اِشغالی هیچ تمایزی قائل نخواهد شد.

این مقام اماراتی همچنین از نام «اسرائیل» برای کرانه باختری فلسطین استفاده کرد و گفت: هیچ دلیلی برای تمایز قائل شدن میان این تولیدات وجود ندارد و این سیاست مبتنی بر اصل اقتصاد پیشگام بوده که به معنای بهبود وضعیت اقتصادی برای همه است.

بوعمیم مدعی شد که کارخانه‌های فعال رژیم صهیونیستی در اراضی اشغال شده فلسطین در کرانه باختری فرصت شغلی برای ده‌ها فلسطینی ایجاد می‌کند و هدف از آنها کمک به اقتصاد فلسطین است نه متضرر کردن آن.

بوعمیم ادامه داد: امارات قصد دارد با اسرائیل در تمامی پروژه‌های توسعه‌ای، به ویژه در مناطق تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین همکاری کند.

از آنجایی که شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی طبق قوانین و تصمیمات بین‌المللی غیرقانونی است، اکثر کشورهای جهان، از جمله اتحادیه اروپا، از تعامل با کالاهای تولید شده در این شهرک‌ها به عنوان محصولات اسرائیلی امتناع کرده و آنها را برچسب گذار می‌کنند.

«یوسی دگان»، رئیس شورای شهرک‌های صهیونیستی در شمال کرانه باختری توافقنامه‌ای را با شرکت «فام» امارات در دبی به امضا رساند که به موجب آن محصولاتی از قبیل کشمش، عسل، روغن و آرد از تولیدات شرکت‌های موجود در این شهرک‌ها به امارات صادر خواهد شد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها