قاهره: کشورهای چهارگانه، از سیاست‌های قطر متضرر شده‌اند

قاهره: کشورهای چهارگانه، از سیاست‌های قطر متضرر شده‌اند
پنج‌شنبه 20 آذر 1399 - 17:52

همزمان با ابراز خوش‌بینی برخی کشورهای عربی درباره تحقق آشتی بین قطر و چهار کشور عربی، وزیر خارجه مصر تأکید کرد که سیاست‌های قطر خسارت‌هایی را به این کشورها وارد کرده است.

العالم - مصر

«سامح شکری» وزیر خارجه مصر گفت کشورهای چهارگانه (عربستان، امارات، بحرین و مصر) از سیاست‌های قطر متضرر شده‌اند.

به نوشته روزنامه مصری «الأهرام»، شکری گفت: «کشورهای چهارگانه از سیاست‌های قطر متضرر شده‌اند؛ روابط (خارجی) مصر بر همبستگی و حمایت متقابل استوار است و عربستان، امارات و بحرین نیز خواسته‌هایی دارند».

وی افزود که ما از تلاش‌های امیر سابق کویت و نیز «نواف الاحمد» امیر کنونی کویت برای دستیابی به توافق بین این کشورها قدردانی می‌کنیم.

شکری در عین حال گفت: «اگر اراده سیاسی و نیت صادقانه (برای تحقق آشتی) وجود داشته باشد ما نیز موافقیم و مصر دائما برای توافق و روابط برادرانه تلاش می‌کند».

چهار کشور عربی (عربستان، مصر، امارات، بحرین) از خرداد سال ۱۳۹۶ به بهانه حمایت قطر از تروریسم روابط خود با این کشور را قطع کرده و تمامی گذرگاه‌های زمینی، هوایی و دریایی خود را به روی این کشور بسته‌اند.

کشورهای مذکور فهرستی از شروط سیزده‌گانه خود را برای آشتی با قطر اعلام کرده‌اند که از جمله آن قطع روابط با ایران، توقف حمایت از گروه‌ اخوان ‌المسلمین و حماس و تعطیلی شبکه الجزیره است.

اخیرا وزیر خارجه کویت از حصول توافق بین عربستان سعودی و قطر برای پایان دادن به اختلافات خبر داد و هم‌زمان وزیر خارجه سعودی هم اعلام کرد که متحدانش در خصوص بحران روابط با قطر، در خط ریاض هستند. اما امارات و مصر تاکنون اعتراض‌هایی تلویحی به این مصالحه نشان داده‌اند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها