عادی سازی روابط با اسرائیل ... از آشکار شدن ناگفته ها تا برملا شدن هویت و اهداف خائنین

عادی سازی روابط با اسرائیل ... از آشکار شدن ناگفته ها تا برملا شدن هویت و اهداف خائنین
پنج‌شنبه 20 آذر 1399 - 19:39

پیامدهای تلاش برخی دولت های عربی برای عادی سازی روابط خود با رژیم اشغالگر فلسطین و برقراری همکاری های گوناگون با این رژیم همچنان ادامه دارد.

العالم - نظرکده

بعضی از ناظران سیاسی معتقدند که عادی سازی روابط تأثیری در دیدگاه فلسطینیان و مقاومت نخواهد گذاشت ولی برخی دیگر درباره خطرات تدریجی این امر بر نسل آینده هشدار می دهند.

کارشناسان می گویند: دولت های مرتجع عرب از ابتدا رسوا بودند و به دست استعمارگر انگلیسی تشکیل شدند و هیچ تاریخ و تمدنی ندارند و فقط ندای عربیت سر می دهند ولی از همان ابتدا به صورت مستقیم و غیر مستقیم از تشکیل رژیم صهیونیستی حمایت می کردند.

کارشناسان می افزایند: همه مرتجعینی که قدرت را در عربستان و امارات و دیگر کشورهای عربی به دست گرفتند، به سرکوب جنبش های آزادیخواهانه در کشورهای عربی و اسلامی پرداختند و حتی هزینه برخی از پروژه های شهرک سازی را نیز تأمین کردند و امروز کار را به جایی رسانده اند که با تمام بی شرمی روابط خود با رژیم اشغالگر را علنی می کنند.

کارشناسان اعلام کردند : عادی سازی روابط با چشم پوشی از چیزهای دیگر، یک چیز را برای مردم کشورهای عربی و اسلامی روشن کرد و آن چیز همان برملا شدن هویت خیانتکارانه برخی حکام کشورهای عربی و بی توجهی آنها به مقدسات اسلامی خصوصاً قدس شریف است. در برابر این خائنان محور مقاومت وجود دارد.

کارشناسان سیاسی می گویند: مساله فلسطین هیچگاه از یادها نخواهد رفت حتی اگر خائنان جولان دهند زیرا همیشه خائنانی بودند که در مسیر جنبش های آزادیخواهانۀ دیگر هم پدیدار شدند.

کارشناسان افزودند: مبارزات فلسطینی به تازگی به وجود نیامده است بلکه ریشه در سال 1936 میلادی دارد و همچنان پا بر جاست. حال دولت ها و ملت های عربی و اسلامی مخیّرند که یا افتخار حمایت از این مبارزات را به دست بیاورند یا دست در دست اشغالگران اسرائیلی بگذارند.

کارشناسان می گویند که ملت های منطقه با رژیم اشغالگر اسرائیل مخالفند و این به یک فرهنگ تبدیل شده است ولی مساله خطرناکی که در عادی سازی روابط است، اینست که نسل خردسال عرب اسرائیل را دوست خود بداند و با اسرائیلی ها در فروشگاه های کشورش برخورد کند و با او در یک جا زندگی کند و همچون او بیندیشد. ولی رژیم صهیونیستی هنوز نتوانسته است این فرهنگ خطرناک را در کشورهای عربی نهادینه کند.

درباره بلندی های اشغالی جولان سوریه هم باید گفت که ساکنین این منطقه با نقشه های رژیم صهیونیستی برای نابود کردن هویت اسلامی و عربی آنها مخالفت و در برابر آن مقاومت می کنند و این در حالیست که دولت های عربی به پابوسی اشغالگران صهیونیست رفته اند. کارشناسان می گویند ساکنین جولان تحت فشارهای اقتصادی اسرائیل برای نابود کردن منبع درآمدشان هستند تا دست از آرمان های ملی خود بردارند.

کارشناسان می افزایند: ساکنین جولان از ابتدای اشغال این منطقه به آماج حملات اسرائیل تبدیل شدند و رژیم اشغالگر همچنان انواع فشارها را به آنها وارد می کند تا آنان را از آرمان های ملی و اسلامی خود خصوصاً آرمان آزادی فلسطین منصرف کند.

کارشناسان می گویند: ساکنین جولان امروز در معرض جدیدترین تجاوز اسرائیل هستند که هدف این تجاوز ضربه زدن به اقتصاد این منطقه اشغالی است. تجاوز جدید اسرائیل شامل نصب توربین های بادی در زمین های کشاورزی روستاهای جولان به مساحت 5 هزار تا 7 هزار دونم (هر دونم هزار متر مربع است) است که این امر به معنای آسیب زدن به محصولات کشاورزی به عنوان تنها منبع درآمد ساکنین جولان است.

کارشناسان می گویند: رژیم اسرائیل با راه انداختن این جنگ اقتصادی سنگین می خواهد رخنه ای در عزم و ارادۀ ساکنین جولان که مقابل اشغالگران ایستاده اند و به آرمان های خود همچنان پایبند هستند، ایجاد کند و می توان گفت که این جنگ هدفی بجز پاکسازی جولان از عربها ندارد.

ولی با همه این فشارها و جنگ ها، ساکنین جولان که تعداد آنها از 25 هزار نفر فراتر نمی رود، ایستادگی می کنند و برخلاف برخی دولت های عربی که به پابوسی صهیونیست ها رفته اند، عزت و شرف خود را حفظ کرده اند.

پربیننده ترین خبرها