فرمانده نیروی دریایی سپاه:

سینه به سینه نیروهای آمریکایی در خلیج فارس ایستاده ایم

سینه به سینه نیروهای آمریکایی در خلیج فارس ایستاده ایم
جمعه 21 آذر 1399 - 01:58

فرمانده نیروی دریایی سپاه با تأکید بر اینکه حضور این نیرو در اقیانوس ها برای تأمین امنیت خطوط کشتیرانی ایران است، گفت: سینه به سینه نیروهای آمریکایی در خلیج فارس ایستاده ایم.

العالم-ایران

سردار علیرضا تنگسیری در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه حفظ امنیت دریا برای جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم و حائز اهمیت است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب نیروی دریایی را یک نیروی راهبردی توصیف کرده‌اند.

وی به اتصال جمهوری اسلامی ایران به آب‌های بین المللی نیز اشاره کرد و افزود: این فرصتی ارزشمند است که باید از آن به درستی استفاده شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تربیت نیروهای جوان و بهره گیری از آنها را از برنامه‌های سپاه برشمرد و ادامه داد: سپاه به دنبال برقراری و حفظ امنیت در دریا است اگر کسب بخواهد امنیت خطوط کشتیرانی ایران را به خطر بیاندازد برای ما قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه از مهم‌ترین دلایل حضور نیروی دریایی سپاه در اقیانوس حفظ امنیت خطوط کشتیرانی ایران است، اضافه کرد: خوشبختانه وحدت و همگرایی خوبی در میان نیروی دریایی سپاه و ارتش در این زمینه وجود دارد.

سردار تنگسیری با اشاره به توانمندی سپاه در تأمین امنیت پایدار در خلیج فارس و آب‌های دور، گفت: هیچگاه چشم طمع به هیچ خاکی را نداشته‌ایم و دست دوستی به سمت کشورهای حاشیه خلیج فارس دراز می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه سینه به سینه نیروهای آمریکا در خلیج فارس ایستاده‌ایم، اظهار کرد: ما نسبت به هر گونه حرکت دشمن برای برهم ریختن امنیت منطقه هوشیار هستیم.

پربیننده ترین خبرها