سرقت مردم گرسنه در آمریکا از فروشگاه ها افزایش یافته است

سرقت مردم گرسنه در آمریکا از فروشگاه ها افزایش یافته است
جمعه 21 آذر 1399 - 12:47

رکود اقتصادی در آمریکا به سبب شیوع ویروس کرونا که موجب بیکاری و بلاتکلیفی اقتصادی شدید شده، موارد سرقت از فروشگاه‌ها را افزایش داده است.

العالم - آمریکا

روزنامه آمریکایی "واشنگتن پست" در گزارشی نوشت: طرح کمک مالی دولت در اوایل شیوع ویروس کرونا که مانع از فقیر شدن میلیون‌ها آمریکایی شد، مدت‌ها پیش پایان یافت، پرداخت کمک مالی دولت در پی چند ماه انفعال کنگره، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و میزان گرسنگی مردم در سطحی است که در چند دهه گذشته سابقه نداشته است.
در این گزارش آمده است که "جو پارک" که صاحب یک سوپر مارکت در مرکز شهر واشنگتن است، در روز‌های نخست همه گیری ویروس کرونا متوجه تغییری نگران کننده شد. وی روزانه دست کم یک نفر را شناسایی می‌کرد که یک بسته گوشت، برنج یا مواد غذایی دیگر را داخل پیراهن یا در زیر کاپشن خود قرار می‌داد تا آن را از فروشگاه خارج کند. پوشک، شامپو و مواد شوینده نیز در مقادیر بیشتری شروع به ناپدید شدن کردند.
پارک گفت موارد دزدی از آن زمان در سوپر مارکت وی بیش از دو برابر افزایش یافته است. این در حالی است که پارک کارکنان بیشتری را کنار در ورودی فروشگاه قرار داده است و از خریداران خواسته می‌شود کوله پشتی هایشان را با خود به داخل فروشگاه نبرند.
این روزنامه آمریکایی نوشت، مصاحبه‌ها با بیش از ۱۲ خرده فروش، کارشناس امنیتی و عضو پلیس در سراسر آمریکا نشان میدهد میزان سرقت از مغازه‌ها از زمان شیوع همه گیری ویروس کرونا در فصل بهار به شدت افزایش یافته و موارد دزدی‌ها نسبت به زمان رکود‌های اقتصادی قبلی بیشتر است. در عین حال، به گفته کارشناسان، تفاوتی که این بار وجود دارد این است که بیشتر، مایحتاجی مانند نان، رشته و شیر خشک دزدیده می‌شوند.
"جف زیستنر"، مدیر اجرایی شرکت ایجیس که در زمینه امنیت محل کار فعالیت می‌کند گفت: «ما شاهد افزایش موارد جرم‌هایی هستیم که زیان مالی چندانی به همراه ندارند. ما با افراد زیادی روبرو نیستیم که وارد فروشگاه شوند و در حالی که یک تلویزیون به سرقت برده اند فرار می‌کنند. ما با نوع متفاوتی از جرم روبرو هستیم. افراد، کالا‌های مصرفی و اقلام مرتبط با کودکان و نوزادان را می‌دزدند.»
واشنگتن پست افزود، در حالی که به آمریکایی‌ها توصیه شده است در میانه افزایش سرسام آور موارد ابتلا به ویروس کرونا و بهبود ناچیز افراد، برای زمستانی سخت آماده باشند، دورنمای خوبی برای کوتاه مدت وجود ندارد. بیش از بیست میلیون آمریکایی از شکلی از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند. در صورتی که کمک‌های جدیدی وجود نداشته باشد، ۱۲ میلیون نفر در روز پس از تعطیلات سال نو میلادی از دریافت مزایا محروم خواهند شد. دستیاران کنگره گفتند قانونگذاران این هفته در خصوص یک کمک ۹۰۸ میلیارد دلاری به پیشرفت‌هایی دست یافتند، ولی جزئیات هنوز در حال تدوین شدن است.
از سوی دیگر، وزارت کشاورزی آمریکا اعلام کرده است ۵۴ میلیون آمریکایی امسال با گرسنگی دست و پنجه نرم خواهند کرد. این رقم نسبت به سال ۲۰۱۹، ۴۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. در حالی که برنامه‌های کمک غذایی کاهش یافته اند و کمک‌های دیگر فدرال نیز در آستانه منقضی شدن قرار دارند، محل‌های ارائه کمک‌های غذایی با انبوهی از مراجعان روبرو هستند. هزاران نفر از افراد خواستار دریافت کمک غذایی، ساعت‌ها در صف‌ها انتظار می‌کشند.
چند برنامه غذایی فدرال که میلیون‌ها دلار مواد غذایی تازه، محصولات لبنی و گوشت در اختیار بانک‌های غذا قرار می‌دهد نیز تا پایان امسال منقضی می‌شود. در بزرگترین برنامه غذایی فدرال، بیش از ۱۲۰ میلیون جعبه حاوی مواد غذایی در زمان همه گیری ویروس کرونا ارائه شده است. اعتبار مالی این برنامه در بسیاری از نقاط آمریکا رو به پایان است.
واشنگتن پست در ادامه گزارش خود نوشت، در حالی که آمریکا روزانه بیش از ۱۵۰ هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را ثبت می‌کند، برخی جوامع در حال اعمال مجدد محدودیت‌ها برای مهار کرونا هستند. مثلا اکنون به بیشتر مردم کالیفرنیا دستور داده شده است داخل خانه‌های خود بمانند. این درحالی است که ایالت‌های نوادا، مریلند و پنسیلوانیا اکنون محدودیت‌های جدید اشتغال در مکان‌های سر پوشیده را اعلام کرده اند. دستوراتی از این دست موجب خسارت دیدن افراد آسیب پذیر در مشاغل خدماتی کم درآمد در رستوران‌ها و خرده فروشی‌ها می‌شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها