خنجر مغرب بر قلب فلسطین

خنجر مغرب بر قلب فلسطین
جمعه 21 آذر 1399 - 15:05

پس از اعلام از سرگیری روبط دیپلماتیک بین مغرب و رژیم صهیونیستی، موجی از خشم و تنفر این کشور را فرا گرفتT ملت مغرب مراتب خشم و تنفر خود از این اقدام و پیوستن رباط به کاروان سازش کاران اعلام کردند.

العالم - داغ های مجازی

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، دیروز پنج شنبه اعلام کرد که مغرب هم مثل امارات، بحرین و سودان متعهد شده است که روابط دیپلماتیک خود را با رژیم صهیونیستی از سر بگیرد.

یک مقام عالی رتبه آمریکایی اعلام کرد که ترامپ در گفتگوی تلفنی با ملک محمد ششم، پادشاه مغرب به توافق رسیده است؛ طبق این توافق ترامپ، حاکمیت مغرب بر منطقه صحرای غربی را به رسمیت شناخته است.

جراد کوشنر، مشاور ارشد ترامپ هم اعلام کرد که رباط و تل آویو به منظور فراهم کردن مقدمات بازکردن سفارت، دفتر تماس ایجاد می کنند. دو طرف همچنین همکاری اقتصادی بین شرکت های اسرائیلی و مغربی را تقویت می کنند.

به دنبال اعلام این خبر، دیوان سلطنتی مغرب اعلام کرد قصد ایجاد تسهیلاتی در سفر بین تل آویو و رباط را دارد.

بهانه های واهی رباط برای سازش با رژیم صهیونیستی، فعالان و حقوق دانان این کشور را بر آن داشت تا در چهارچوب گروه اقدام ملی برای حمایت از ملت و آرمان فلسطین، با برگزاری نشست فوق العاده، تدابیر واحدی را برای مقابله با این اقدام اتخاذ کنند.

احمد ویحمان، رئیس "دیده بان مغرب برای مقابله با سازش" اعلام کرد که گروه اقدام ملی با قاطعیت هر گونه سازش با رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم می کند.. وی تأکید کرد که ملت مغرب آرمان فلسطین را آرمان ملی خود و سازش با این رژیم را خیانت می دانند.

گروه های فلسطینی نیز اقدام مغرب را در برقراری روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی محکوم کرده و آن را اشتباهی سیاسی و غیر قابل قبول خواندند و گفتند که ایناقدام هیچ کمکی به مسأله فلسطین نمی کند. آنها تأکید کردند که این اقدام شکست تازه ای برای رژیم های عربی است و ملت مغرب ونیروهای سیاسی این کشور این سازش را نمی پذیرند. این گروه ها همچنین تأکید کردند که آمریکا و رژیم صهیونیستی از بحران های داخلی در کشورهای عرب برای باج گیری از دولت ها و چانه زنی برای انتخاب بین ادامه تنش ها و بحران ها یا تن دادن به دیکته های آنها، بهره برداری می کنند.

در این راستا هشتگ "سازش، خیانت است" در مغرب و چند کشور عربی و اسلامی ترند شد و ملت ها به این ترتیب مخالفت بی قید و شرط خود را با روند سازش در میان رژیم های عربی اعلام و بر حقانیت آرمان فلسطین و مبارزه مستمر خود تا آزادسازی کامل فلسطین تأکید کردند.

پربیننده ترین خبرها