مرکل و ماکرون درخواست گفت‌وگوی تلفنی از سوی جانسون را نپذیرفتند

مرکل و ماکرون درخواست گفت‌وگوی تلفنی از سوی جانسون را نپذیرفتند
جمعه 21 آذر 1399 - 17:48

یک مقام اتحادیه اروپا گفت، روسای دولت آلمان و فرانسه روز دوشنبه درخواست همتای انگلیسی خود برای گفت‌وگوی تلفنی سه‌جانبه درباره برگزیت را رد کرده‌اند.

العالم- اروپا

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه و «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان، درخواست «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس برای گفت‌وگوی تلفنی سه جانبه را رد کرده‌اند.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، یک مقام ارشد اتحادیه اروپا گفت ماکرون و مرکل روز دوشنبه چنین درخواستی از سوی جانسون را نپذیرفتند زیرا به عقیده آن‌ها مذاکرات مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) باید از طریق کمیسیون اروپا پیگیری شود.

جانسون امروز (جمعه) هشدار داد احتمال اجرایی شدن برگزیت بدون حصول توافق با اتحادیه اروپا «بسیار بسیار محتمل» است.

نخست وزیر انگلیس افزود: «ما همواره امیدواریم و همان‌طور که می‌دانید مذاکرات در جریان است و تیم مذاکره‌کننده ما اکنون در بروکسل هستند».

لندن و بروکسل تا روز یکشنبه مهلت دارند درخصوص تنظیم روابط خود پس از اجرای برگزیت به توافق برسند اما همچنان اختلافات زیادی میان این دو وجود دارد.

«اورسولا فون در لین» رئیس کمیسیون اروپا روز پنجشنبه طرحی احتیاطی منتشر کرد که سیاست‌های اتحادیه اروپا درخصوص سفرهای زمینی و هوایی و حق ماهیگیری در آب‌های مشترک با بریتانیا را مشخص کرده بود.

فون در لین گفت این طرح چند «توافق کوچک» را به بریتانیا پیشنهاد می‌کند تا در صورت عدم دستیابی به موقع به توافق، صدمات تجاری احتمالی کاهش یابد. با این حال دولت انگلیس این طرح را رد کرد.

پیش از آن، جانسون چهارشنبه شب برای دیدار با فون در لین و مراسم شام کاری با مقامات اتحادیه اروپا به بروکسل سفر کرد اما بدون رسیدن به نتیجه‌ای قابل ملاحظه به لندن برگشت.

جانسون ساعاتی قبل از دیدار با رئیس کمیسیون اروپا در جلسه پارلمان تهدید کرد، اگر مقامات بروکسل از مواضع خود کوتاه نیایند، برگزیت بدون حصول توافق انجام خواهد شد.

انگلیس ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ (۱۱ بهمن۹۸) رسماً از اتحادیه اروپا خارج شد اما در دوره گذار که قرار است تا پایان امسال (۳۱ دسامبر ۲۰۲۰) باشد، همچنان معیارهای اصلی عضویت در این اتحادیه را حفظ خواهد کرد.

اکنون روابط انگلیس و اتحادیه اروپا به مدت یک سال حالت گذار را سپری خواهد کرد و دو طرف در این بازه زمانی فرصت دارند درخصوص نحوه روابط پسابرگزیت به توافق برسند.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها