ترکیه و قطر تمرینات نظامی مشترک برگزار کردند

ترکیه و قطر تمرینات نظامی مشترک برگزار کردند
شنبه 22 آذر 1399 - 16:44

وزارت دفاع ترکیه روز شنبه از برگزاری تمرینات نظامی مشترک میان نیروهای نظامی این کشور با قطر در دوحه خبر داد.

العالم ـ ترکیه

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ترکیه در صفحه توئیتر خود با اعلام این خبر تصاویری از برگزاری این تمرینات نظامی را منتشر کرد.

وزارت دفاع ترکیه در این باره نوشت، نیروهای ترکیه که در فرماندهی مشترک نیروهای قطر و ترکیه مشغول هستند، به همراه نیروهای قطری روز شنبه در دوحه تمرینات نظامی برگزار کردند و در آن از مهمات نظامی از جمله گلوله‌های توپخانه‌ای نیز استفاده کردند.

به دنبال بروز بحران در میان برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس در راس آن عربستان با قطر از سال ۲۰۱۷، روابط نظامی میان ترکیه و قطر تقویت شد و توافق همکاری نظامی میان دو طرف بعد از تصویب در پارلمان ترکیه و تأیید رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری این کشور به مرحله اجرا درآمد.

طبق این توافق‌نامه،‌ یک پایگاه نظامی ترکیه در قطر ایجاد شده و تاکنون چند تمرین نظامی مشترک میان دو طرف برگزار شده است.

به دنبال احداث این پایگاه نظامی ، کشورهای تحریم کننده قطر پیش شرط‌هایی برای ازسرگیری روابط خود با دوحه مطرح کرده بودند که از جمله آن برچیدن پایگاه نظامی ترکیه و کاهش سطح روابط با آنکارا است.

دسامبر۲۰۱۹،‌ مقر فرماندهی نیروهای مشترک ترکیه و قطر با حضور فرماندهان ارشد نظامی دو کشور در دوحه افتتاح شد.

قطر و ترکیه از حامیان اصلی دولت فایز السراج رییس دولت وفاق ملی لیبی است و در مقابل این ائتلاف کشورهای امارات، عربستان، مصر، روسیه و فرانسه قرار دارند که حامی ژنرال خلیفه حفتر فرمانده ارتش موسوم به ارتش ملی لیبی هستند که مورد حمایت دولت "عقیله صالح" در شرق لیبی قرار دارد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها