نمایش قدرت روسیه به آمریکا با شلیک چهار موشک قاره پیما

نمایش قدرت روسیه به آمریکا با شلیک چهار موشک قاره پیما
شنبه 22 آذر 1399 - 20:28

وزارت دفاع روسیه در تازه ترین قدرت نمایی به آمریکا از شلیک موفق چهار فروند موشک قاره پیما از یکی از زیردریایی‌های اتمی خود خبر داد.

العالم - اروپا

روسیه در تازه ترین قدرت نمایی به آمریکا روز شنبه چهار موشک بالستیک قاره پیما از یک فروند زیردریایی اتمی خود شلیک کرد.

به گزارش خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که زیردریایی «ولادیمیر مونوماخ» ناوگان اقیانوس آرام این کشور چهار موشک قاره پیما «بولاوا» را از دریای اوخوتسک پرتاب کرد.

این وزارتخانه در بیانیه خود افزود که کلاهک‌های غیرمسلح این موشک‌ها با دقت به اهداف تعیین شده در منطقه «آرخانگلسک» در شمال غربی روسیه اصابت کردند.

ولادیمیر مونوماخ، یکی از جدیدترین زیردریایی‌های اتمی کلاس« بوری» است که هرکدام 16 موشک بوالا را حمل می‌کنند و قرار است به عنوان هسته اصلی نیروی دریایی هسته ای روسیه برای دهه‌های آینده استفاده شوند.

چندی قبل نیز وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که موفق به آزمایش یک سامانه ضد موشک بالستیک (ABM) شده است. فیلم منتشر شده از این رویداد نیز شلیک موفق موشک در منطقه آزمایش موشکی «ساری شاکان» در قزاقستان را نشان می‌دهد. سرلشکر «آندری دمنی» فرمانده یگان نخست دفاع موشکی هوا فضای روسیه در این زمینه گفت، این سامانه موشکی با برخورد به هدف شبیه سازی شده ویژگی‌های خود را نمایان ساخت. وزارت دفاع روسیه این سامانه رهگیر را برای دفع حملات هوایی و فضایی توصیف کرد.

چندی قبل معاون نخست وزیر روسیه روز گفت که جدیدترین سامانه موشکی «اس-500» روسیه وارد فاز آزمایشی شده است. گفته می‌شود این سامانه از حیث سرعت و قدرت از اس-400 برتر است و برد عملیاتی آن 600 کیلومتر بوده و بین سه تا چهار ثانیه سریع‌تر از سامانه اس-400 عمل می‌کند. موشک‌های اس-500 قادرند موشک‌های کروز و قاره پیما با سرعتی فراتر از پنج ماخ را رهگیری کنند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها